باندپهن ثابت

رگولاتوری

August 29, 2014
15:33 جمعه، 7ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64014

وزیر ارتباطات خبرداد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 94

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 94 خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود واعظی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با تاکید بر این که بازار تولید اپلیکیشن بومی می‌تواند اشتغال مناسب فارغ‌التحصیلان عرصه مخابرات و فناوری اطلاعات را رقم زند، اظهار کرد: با توجه به استفاده روزافزون از اپلیکشن‌ها، فارغ‌التحصیلان و پژوهشگران جوان ما باید در زمینه تولید اپلیکیشن بومی فعال شوند.
 
وی افزود: بعد از اعتمادی که مقام معظم رهبری و مردم به شخص رئیس جمهور کردند، مهم‌ترین هدف دولت این بود که با عمل خود اعتماد مردم، رهبری و مجلس را پاسخ گوید.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مورد مسائل اجتماعی حفظ این آرامش و وحدت ملی عزم اصلی دولت است، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم با حفظ اصول و مبانی اعتقادی نشان دهیم که اسلام ما اسلامی بر مبنای منطق و رحمانیت خداوند است.
 
واعظی بیان کرد: برای آن که به این هدف مهم برسیم چاره‌ای جز وحدت و همدلی نداریم و در سایه وحدت و همدلی می‌توانیم در دنیا و کشورهای اسلامی الگو باشیم و کشور خود را بسازیم.
 
وی تصریح کرد: ما امروز با سیاست‌های منطقی پایه تحریم را لرزانده‌ایم و حتی اگر مذاکرات نیز نتیجه ندهد این تحریم دیگر تحریم هوشمند قبل نخواهد بود که شرکت‌های مختلف و کشورهای متعدد دنبال ارتباط و همکاری با ما هستند.
 
این مسئول ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که همه جناح‌های سیاسی به اصول انقلاب و مبانی اصلی و به ویژه ولایت فقیه اعتقاد دارند و سه قوه افتخارشان اداره شدن تحت نظارت مقام معظم رهبری است.
 
ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد: در ارتباط با مسائل اقتصادی تلاش‌های زیادی برای کنترل تورم شده و با کمک مجلس به دنبال خروج از رکود هستیم تا روزنه‌های رونق گشوده شود.
 
واعظی گفت: سال گذشته تورم کاهش یافت و هدفگذاری بعد این است که تا پایان سال به تورم 25 درصد برسیم، هر چند از نظر اقتصادی، کاهش تورم زمانی ارزشمند است که با رونق اقتصادی همراه شود.
 
به گفته وی، در شرایط فعلی تصویر ایران و ایرانی تغییر یافته و نگاه کشورها به ما عوض شده و کشورهای بزرگ اذعان می‌کنند بحران‌های منطقه بدون نقش سازنده ایران نمی‌تواند حل شود.
 
وزیر ارتباطات بیان کرد: استان فارس از نظر دولت یازدهم و ریاست جمهوری، استانی از هر لحاظ شاخص است و مخازنی غنی از میراث فرهنگی دارد و تلاش می‌کنیم فارس دوباره قطب الکترونیک و مخابرات کشور شود.
 
وی ادامه داد: من از آنچه که در مورد کارخانجات مخابراتی و الکترونیکی فارس رخ داده متأسف هستم که در سال 60 تا 65 افتخار می‌کردیم که توسعه مخابرات با تولیدات سوئیچ و تجهیزات رادیویی کارخانجات شیراز مسیر شده است.
 
واعظی افزود: آمادگی دارم تا آنجا که بتوانم کمک کنم رونق فعالیت‌های الکترونیک و مخابرات به فارس بازگردد و من اعلام می‌کنم بازار خرید تولیدات کارخانجات فارس را تضمین می‌کنیم.
 
این مقام مسئول مطرح کرد: پژوهشگران یافته‌های خود را برای تعریف پروژه مشترک در اختیار بگذارند تا در این استان به تولید برسد و ما مسئولان شرکت مخابرات را متقاعد کنیم که از تولیدات پژوهشگران نیز استفاده کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 94 خاطر نشان کرد: در حال حاضر نسل سوم اپراتور را راه‌اندازی کردیم و زمانی که پیوست فرهنگی به تصویب مراجع ذیربط برسد، کار به صورت رسمی آغاز می‌شود.
 
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پست بانک باید در مناطق محروم و 11 هزار روستا فعال شود و بتواند با تسهیلاتی که به مردم می‌دهد خرده اشتغال‌هایی ایجاد کرده و مانع از مهاجرت روستائیان شود.
 
پایان بخش سخنان وزیر ارتباطات پیوند بین بخش‌های مختلف مخابراتی اعم از ثابت و همراه بود و این که بخش‌های درآمد‌زا باید برای توسعه سایر بخش‌هایی که درآمد کمتری دارند هزینه کنند.
 
به گزارش فارس، افتتاح اینترنت پر سرعت 395 روستای فارس صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.