اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

August 30, 2014
7:35 شنبه، 8ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64018

سردبیر عصرایران: مردم خواستار افزایش پهنای باند هستند و نماینده‌ای میگوید اگر افزایش یابد وزیر را استیضاح میکنم و برخلاف خواسته های موکلین

جعفر محمدی طی یادداشتی در «عصر ایران»، رفتارها و تصمیمات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مورد انتقاد قرار داده است.
 
به گزارش ایسنا، در این یادداشت می‌خوانیم: «نماینده مجلس و مردم، می‌توانند سه نسبت با هم داشته باشند:
 
1. نماینده، وکیل مردم باشد و دغدغه‌های آنان را دنبال کند. این عالی‌ترین و بهترین ارتباطی است که بین وکیل و موکل می‌توان تصور کرد. به عنوان مثال وقتی نماینده‌ای درباره راه‌های کاهش نرخ تورم صحبت و اقدام می‌کند، همسو با مردم است زیرا قریب به اتفاق مردم، دغدغه تورم دارند.
 
2. حالت دوم این است که نماینده در فضایی سیر کند که اساسا مردم کاری بدان ندارند. وقتی نماینده‌ای که با رأی مردم ایران به مجلس رفته، مدام پیگیر ماجرای جنبش تسخیر وال‌استریت شود یا دغدغه‌اش جرم‌انگاری برای وازکتومی باشد و نظایر اینها، می‌توان او را متهم کرد که در دنیایی جز دنیای موکلانش زندگی می‌کند و اصلا کاری ندارد که آیا وال‌استریت آمریکا یا جرم‌انگاری وازکتومی دغدغه مردم است یا نه. او کار خودش را می‌کند و اصلا توجه ندارد که موکلانش او را برای چه کاری به مجلس فرستاده‌اند؟! او در واقع، نماینده تفکرات و توهمات خود است، نه نماینده مردم.
 
3. اما سومین و اسفناک‌ترین حالت این است که نماینده نه‌تنها دغدغه‌های مردم را مطرح نمی‌کند و نه‌تنها نسبت به آنها بی‌اعتناست، بلکه دقیقا و دقیقا بر خلاف خواست مردم سخن می‌گوید و اقدام می‌کند! گویی در برابر مردم جبهه‌گیری کرده باشد. به عنوان مثال، در حالی که قریب به اتفاق کاربران اینترنت که بالغ بر ده‌ها میلیون نفر می‌شوند از کندی اینترنت رنج می‌برند و خواستار افزایش سرعت و پهنای باند هستند، نماینده‌ای از جایش بلند می‌شود و می‌گوید که اگر سرعت اینترنت بیشتر شود و پهنای باند افزایش یابد، وزیر ارتباطات را استیضاح می‌کنیم! تردید نباید داشت که چنین نمایندگانی، حتی اگر با رأی مردم هم به مجلس رفته باشند، امانت‌دار رأی مردم نیستند و الا مگر می‌شود وکیل، بر خلاف خواسته‌های موکل عمل کند؟!
 
به هزار تأسف باید گفت که در مجلس ما، نمایندگانی که مشمول بند 2 و 3 این نوشتار هستند، پرشمارند و این، سرمنشأ بسیاری از مشکلات و مصائبی است که ایران 93 بدان دچار است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.