اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

August 30, 2014
22:16 شنبه، 8ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64025

رئیس جمهور: با اینترنت سرعت پایین نمیشود کار تحقیقی کرد؛ حتما مبنای دولت افزایش پهنای‌باند است

رئیس‌جمهور عصر امروز و در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی که به مناسبت آغاز سال دوم فعالیت دولت یازدهم برگزار شده بود، تاکید کرد:  یکی از راه‌های پیشرفت علمی اینترنت پرسرعت است و با اینترنت سرعت پایین نمی‌شود کار تحقیقی انجام داد.
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دکتر روحانی در این نشست خبری اظهار داشت :یکی از راه‌های پیشرفت علمی ،اینترنت پرسرعت است. با اینترنت سرعت پایین ، نمی شود کار تحقیقی انجام داد از این روی بنای این دولت اضافه کردن پهنای باند است. یکی از تصمیمات این دولت ایجاد شبکه ملی اطلاعات است که در این زمینه قدم‌های اولیه برداشته شده و بودجه لازم برای آن پیش‌بینی شده است. دولت این کار را خواهد کرد و در آن شبکه ملی اطلاعات ،سرعت خیلی بیش از آنچه که امروز شاهد هستید، شاهد خواهید بود بنابراین تصمیم دولت بر ادامه این روند خواهد بود. 
 
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که پرسید با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب و شما استمرار پرشتاب روند پیشرفت کشور و رشد علمی است و در این راستا دسترسی محققان، دانش‌پژوهان و دانشجویان به اینترنت پرسرعت می‌تواند به این روند کمک کند، اما از سویی مباحثی در مخالفت با اینترنت پرسرعت شنیده شده و حتی زمزمه‌‌هایی مبنی بر استیضاح وزیر ارتباطات در این زمینه به گوش می‌رسد، شما دلیل این مخالفت‌ها را چه می‌دانید؟، توضیح داد: مسئله پیشرفت علم بسیار حائز اهمیت است و یکی از اهداف بسیار مهم کشور است.
زمانی که فردی می‌خواهد مقاله‌ای یا پژوهشی را دانلود کند ممکن است ساعت‌ها پای اینترنت بنشیند تا این دانلود انجام شود که گاهی اوقات نیز آدم خوابش می‌گیرد، با اینترنت سرعت پایین نمی‌شود کار تحقیقی انجام داد.
حسن روحانی – رئیس جمهور
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز روی این موضوع تأکید دارند، دولت هم در این زمینه همواره تلاش می‌کند که پیشرفت‌های علمی بیش از گذشته باشد، پیشرفت ما در زمینه رشد علم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده و حدود 8 ماه قبل رتبه علمی ما از 17 به 15 رسیده است، البته عده‌ای تصور می‌کنند از 17 به 15 آمدن یعنی کاهش پیدا کردن رتبه علمی در حالیکه اینگونه نیست و افزایش یافته است، عده‌ای تصور می‌کنند مانند نمره دبستان است و نمره 15 که شد یعنی کاهش یافته است، اینگونه نیست.
 
روحانی با بیان اینکه پیشرفت خوبی در زمینه رشد علمی داشتیم، گفت: یکی از راه‌های پیشرفت علمی اینترنت پرسرعت است، زمانی که فردی می‌خواهد مقاله‌ای یا پژوهشی را دانلود کند ممکن است ساعت‌ها پای اینترنت بنشیند تا این دانلود انجام شود که گاهی اوقات نیز آدم خوابش می‌گیرد، با اینترنت سرعت پایین نمی‌شود کار تحقیقی انجام داد.
 
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه حتما مبنای دولت یازدهم افزایش پهنای باند است، تأکید کرد: اینگونه امور در شورای عالی فضای مجازی تعیین تکلیف می‌شود، بنابراین در آنجا مباحث خودش انجام خواهد شد، یکی از تصمیمات این دولت ایجاد شبکه ملی اطلاعات است، در این زمینه قدم‌های اولیه برداشته و بودجه لازم برای آن پیش‌بینی شده است؛ در آن شبکه ملی اطلاعات شاهد سرعت بسیار بالاتر اینترنت از آنچه امروز می‌بینیم، خواهیم بود، بنابراین تصمیم دولت ادامه این روند خواهد بود.
 
 
ویدئو:
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.