اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 30, 2014
23:02 شنبه، 8ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64029

وزیر ICT: شکل سوال از آیت‌الله مکارم باعث نگرانی ایشان شده بود که با توضیحات ارائه شده برطرف شد

دکتر واعظی با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز منتظر تصویب پیوست فرهنگی است گفت: چند ماه گذشته یک پیوست فرهنگی پیشنهادی از سوی وزارت ارتباطات تهیه و برای ریاست جمهوری ارسال شده آن به محورهای تقویت فرهنگ اسلامی و دینی توجه شده است.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، دکتر محمود واعظی در حاشیه دیدار خود با وزیر ارتباطات قطر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه زمانی پیوست فرهنگی به تصویب خواهد رسید گفت: نقشی در زمان برگزاری جلسه نداریم و به عنوان یک عضو در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی منتظر تشکیل جلسات و تصویب پیوست فرهنگی هستیم و قاعدتا هماهنگی برگزاری جلسه به عهده دبیرخانه هر شورایی می باشد.
 
وی با بیان این که در پیوست فرهنگی پیشنهادی وزارت ارتباطات مواردی همچون تقویت محتوا و اپلیکشن های داخلی، توجه به خط و زبان فارسی، مشخص شدن هویت کاربران توجه شده است گفت: حریم خصوصی کاربران و حفظ مالکیت عمومی و خصوصی را جز چارچوب وظایف خود می دانیم و صیانت و تقویت آن را خواهانیم.
 
واعظی ادامه داد: ما به مسائل اخلاقی و ملی کشور توجه ویژه ای داریم تا یک فضای مجازی پاکی را در کشور داشته باشیم و از دو سال قبل وزارت ارتباطات پیشنهاداتی در پیوست فرهنگی داشته و از اپراتورها خواستیم این مواردی که اصول  حاکم بر پیوست فرهنگی است را رعایت کنند.
 
وی با تاکید بر این که مقام معظم رهبری با توجه به عنایت ویژه خود به فضای مجازی دستور به تشکیل شورای عالی فضای مجازی را داده اند گفت: همواره در طی یکسال گذشته در مقاطع مختلف و موضوعات متنوع تلاش شده با هماهنگی شورای عالی فضای مجازی گام برداریم و هم دولت و هم وزارت ارتباطات خود را مکلف به اجرای مصوبات و تصمیمات این شورا می داند.
 
وی در خصوص شکل استفاده مردم از نسل های جدید تلفن همراه گفت: از زمان شروع طرح پایلوت یکی از اپراتورها به نتایج قابل توجهی رسیده ایم به طوری که میزان مصرف از نسل سوم شبکه های تلفن همراه در استان قم 5 برابر تهران بوده و بیشتر این استفاده ها از محتوای داخلی و سایت های داخلی می شده است.
 
وی با بیان این که با ورود G 3در  میزان  پهنای باند خارجی تغییری حاصل نشده گفت: در واقع در طول یکسال گذشته سرعت نرم افزار های کاربردی و محتواهای داخلی کشور افزایش یافته است و پهنای باند داخلی از 500 گیگابیت به 1200 گیگابیت رسیده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که همان اقدام و روند دو سال گذشته که رایتل داشته در دواپراتور دیگر ادامه می یابد گفت: در واقع نسل سوم به کمک تلفن های هوشمند می آیند تا بسیاری از نیازمندی های شهروندان را از طریق نرم افزارها واپلیکیشن های داخلی برطرف کنند و تا کنون شکایتی از سرویس نسل سوم دریافت نکرده ایم اما به هر حال هر ابزاری نیازمند صیانت هایی بوده که هرگونه پیشنهادی را به منظور کم کردن آسیب های آن ها را با آغوش  باز می پذیریم.
 
وی در ارتباط با نگرانی های مراجع عالیقدر از وررود نسل سوم گفت: شکل سوالی که از آیت الله مکارم شیرازی پرسیده شده بود باعث نگرانی های ایشان شد و این  نگرانی ها با  توضیحات ارائه شده به ایشان و روشن شدن  مسائل، بر طرف شده است.
 
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات  همچنین در پایان با بیان این که خود را به عنوان یک شهروند ایرنی و مسلمان موظف به رعایت موازین دینی و ملی می داند خاطر نشان کرد:  ما برنحوه عملکرد اپراتورها نظارت کافی داشته و تا پیش از تهیه پیوست فرهنگی آن ها را ملزم کرده ایم که تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات عمل کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.