اینترنت و شبکه

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

August 31, 2014
13:47 یکشنبه، 9ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64038

آیت‌الله مکارم شیرازی: شورایعالی فضای مجازی درباره 3G توضیحاتی به من داده بود که نگرانم کرده بود/صحبتهای مرا تحریف کرده بودند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(یکشنبه) با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع عالی قدر شیعه دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای نسل سوم اینترنت گفت: شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی را در این رابطه به من دادند و من احساس کردم که در این رابطه خطری ایجاد می‌شود که در نهایت تذکر دادم، اما متاسفانه برخی‌ها این صحبت‌های من را تحریف کردند.
 
 
ایشان با تاکید بر اینکه ما مخالف تکنولوژی نیستیم، افزود: به نظر ما استفاده از تکنولوژی واجب است، زیرا وقتی مسلمانان دارای نهضت علمی و انقلابی بودند، اروپایی‌ها دوران قرون وسطی را طی می‌کردند از این رو ما موافق تکنولوژی هستیم.
 
این مرجع عالیقدر ادامه داد: تکنولوژی غربی مانند یک آب گل‌آلود و غیربهداشتی است، البته آب مایه حیات است ولی آب گل‌آلود را باید تصفیه کرد، بنابراین تکنولوژی نسل سوم اینترنت هم مانند آب گل‌آلود باید تصفیه شود تا در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین این را باید گفت که آدم بی‌عقل مخالف تکنولوژی و پیشرفت علم است.
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: قطعاً غربی‌ها در حوزه تکنولوژی پایبند به مسائل اخلاقی و فرهنگی نیست، اما ما که پایبند هستیم و خط قرمزهایی داریم، معتقدیم که هر تکنولوژی‌ای باید پالایش شود.
 
ایشان با بیان اینکه شتاب و عجله در اجرای نسل سوم اینترنت اشتباه است، گفت: در رابطه با استفاده از این تکنولوژی اعضای شورای فضای مجازی نظراتی را دارند که این نکات باید در نشست‌هایی با مسئولان و وزیر ارتباطات مطرح شود، زیرا در غیر این‌صورت در آینده مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.
 
این مرجع گرانقدر با بیان اینکه در کشور ما مسائل فرهنگی همیشه تبدیل به مسائل اقتصادی و سیاسی می‌شود، ادامه داد: ما به‌عنوان یک دولت اسلامی معتقدیم که اگر اخلاق فاسد شد، مشکلات دیگر هم به تبع آن ایجاد می‌شود، از این‌رو می‌توان ریشه برخی مشکلات مانند طلاق، بی‌بندوباری و آسیب‌دیدن نظام خانواده را در استفاده اشتباه از این موارد مشاهده کرد.
شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی را در این رابطه به من دادند و من احساس کردم که در این رابطه خطری ایجاد می‌شود که در نهایت تذکر دادم، اما متاسفانه برخی‌ها این صحبت‌های من را تحریف کردند.
 آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی
ایشان با بیان اینکه ما مسائل فرهنگی را به دقت رصد می‌کنیم، خطاب به دکتر لاریجانی تاکید کرد: البته گاهی این مسائل هزینه‌هایی را برای ما دارد، اما امیدواریم شما هم پیام ما را به مسئولان به ویژه وزیر ارتباطات برسانید تا در رابطه با این تکنولوژی فکری کند.
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تولید نشریات داخلی در دانشگاه‌ها گفت: باید بر نشریات داخلی دانشگاه‌ها نظارت شود، البته ما علاقه زیادی به دانشجویان و اساتید و دانشگاهیان  داریم، اما دشمنان می‌خواهند از این راه و حربه استفاده کنند، لذا این‌رو امیدوارم با موقعیت تاثیرگذار جنابعالی و نفس عالی شما، مشکلات فرهنگی حل شود.
 
در ادامه دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  با اشاره به موضوعات مطرح شده درخصوص نسل سوم اینترنت در کشور، گفت: قطعاً این تکنولوژی‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، البته باید براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اینترانت داخلی گسترش پیدا می‌کرد و حتی طراحی‌های اولیه آن انجام شد، اما من قطعاً برای پیگیری موضوعات مطروحه از سوی جنابعالی با وزیر مربوطه و دبیر شورای عالی فضای مجازی تماس می‌گیرم و موضوع را بررسی می‌کنم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.