رگولاتوری

August 31, 2014
17:43 یکشنبه، 9ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64042

روحانی: گاهی آدم پای اینترنت خوابش می‌برد

روحانی با اشاره به سرعت کم اینترنت در کشور گفت که گاهی آدم پای اینترنت خوابش می‌برد.
 
رییس‌جمهور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه«یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری و حضرتعالی استمرار پرشتاب روند پیشرفت علمی کشور است. در این میان سهولت دسترسی محققان، دانش‌پژوهان و دانشجویان به اینترنت پرسرعت می‌تواند به این روند کمک کند. از سوی دیگر مباحثی در مخالفت با استفاده از اینترنت پرسرعت و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر استیضاح وزیر ارتباطات به همین دلیل به گوش می‌رسد. به نظر شما دلیل این مخالفت‌ها چیست؟ و موضع شما در برابر این مخالفت‌ها چه خواهد بود؟»، گفت: مساله پیشرفت علمی بسیار اهمیت دارد و از اهداف مهم کشور است. مقام معظم رهبری هم همواره روی این مساله تاکید دارند و دولت هم تلاش‌هایی در این زمینه دارد تا پیشرفت علمی بیش از گذشته باشد.
 
وی افزود: بر اساس آمار شرکت‌های دانش بنیان که فعال هستند، پارکهای علم و فناوری و حتی بر مبنای مقالات و مراجعه به مقالات پیشرفت ما پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده است. ما در هفت هشت ماه گذشته در ردیف 17 بودیم که به 15 ارتقا یافته‌ایم و پیشرفت خوبی داشتیم.
 
روحانی وجود اینترنت پرسرعت را از راه‌های پیشرفت علمی کشور دانست و یادآور شد: اگر بخواهیم مقاله‌ای دانلود کنیم باید ساعت‌ها بنشینیم و گاهی آدم پای اینترنت خوابش می‌برد.
 
رییس‌جمهور با بیان اینکه افزودن پهنای باند اینترنت مبنای دولت بوده است، ادامه داد: این تصمیم دولت است. این تصمیمات در شورای عالی مجازی اتخاذ می‌شود و در آنجا بحث لازم انجام می‌شود. یکی از تصمیمات دولت، ایجاد شبکه ملی اطلاعات است که قدم‌های اولیه برداشته شده، بودجه لازم پیش‌بینی شده و ان‌شاءالله دولت این کار را خواهد کرد و در شبکه ملی اطلاعات سرعت اینترنت بسیار بیش از حالا خواهد بود و تصمیم دولت بر ادامه این روند است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه ان‌بی‌سی آمریکا در مورد تحریم‌های روز گذشته ایالات متحده علیه ایران و نتیجه مذاکرات هسته‌ای، یادآور شد: من فکر می‌کنم در جمع 1+5، کشوری که در مورد آن تردید وجود دارد که آیا حسن نیت کافی برای حل و فصل نهایی دارد یا نه، آمریکاست وگرنه بقیه کشورها معمولا در این زمینه رفتارهایی از خود نشان ندادند که ببینیم مذاکرات به نتیجه نرسد.
 
روحانی اضافه کرد: آنچه در مجموع مذاکرات حس می‌کنیم این است که هفت کشور به دنبال حل و فصل مساله هستند. دلیلش هم این است که راه قبلی غلط و اشتباه بوده، راه تحریم جواب نداده و به ضرر همه بوده است. راه قبلی باخت باخت بوده و همه ما به دنبال برد برد هستیم اما به هر حال مذاکرات سخت است و آسان نیست و حداقل سه تا چهار مساله پیچیده وجود دارد که ساعت‌ها در مورد آن مذاکره شده و باز هم می‌شود.
 
رییس‌جمهور با بیان اینکه پایان هفته مذاکراتی انجام خواهد شد، گفت: ما مذاکره را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه برسیم و امیدواریم اگر حسن نیت در طرف مقابل باشد در زمان باقیمانده به تفاهم برسیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.