تلفن همراه

گوشی

September 1, 2014
13:57 دوشنبه، 10ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64055

براساس پیشبینی IDC امسال ۱.۲ میلیارد گوشی فروخته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: موسسه تحقیقاتی IDC به تازگی پیش‌بینی جدیدی از وضعیت موبایل داشته و گفته است که بیش از ۱.۲۵ میلیارد گوشی هوشمند در طول سال جاری میلادی (۲۰۱۴) به فروش خواهد رسید.
 
 
این در حالیست که میزان فروش در سال 2013 حدود 1.01 میلیارد بوده و این حاکی از رشدی 23.8 درصدی در میزان فروش است.
این موسسه نرخ رشد مرکب سالانه برای این بازار را 12.7 درصد تا سال 2018 پیش‌بینی کرده است.
اگر نگاهی به روند رشد فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2011 داشته باشیم، متوجه می‌شویم که بازارهای نوظهور تأثیر قابل توجهی در رشد جهانی داشتند به گونه‌ای که نرخ فروش سالانه آنها بیش از 50 درصد بود.
بازارهای بالغ و رشد یافته هم تا سال 2014 رشد دو رقمی سالانه در این زمینه داشتند اما این موسسه گفته انتظار دارد که نرخ رشد سالانه آنها به 4.9 درصد کاهش یابد؛ در حالیکه این نرخ برای بازارهای نوظهور به رشد خود تا 32.4 درصد ادامه می‌دهد و همین باعث رشد نرخ فروش جهانی تا 23.8 درصد می‌شود.
علی‌رغم اینکه بازارهای اشباع کاهش قابل توجهی در میزان فروش داشتند اما همچنان میانگین قیمت فروش آنها روی هر دستگاه 400 دلار است.
بازارهای نوظهور برخلاف این رویه رشد بسیار خوبی را تجربه می‌کنند ولی میانگین فروش هر دستگاه در این بازارها حدودا 250 دلار است که نشان از رغبت جوامع در حال رشد نسبت به قیمت‌های پایین‌تر دارد.
مدیر تحقیقاتی تیم موبایل فون IDC گفته است که برندهای موبایل برای حفظ جایگاه خود نیازمند تغییر استراتژی و فعالیت در بازارهای نوظهور هستند و در این زمینه، کمپانی‌های سیستم عامل در حال همکاری با تولیدکنندگان اصلی قطعات برای ارزان‌تر تمام شدن محصولات هستند.
آی‌دی‌سی پیش‌بینی می‌کند از 1.25 میلیارد گوشی که قرار است تا پایان امسال به فروش برسد، 920.8 میلیون دستگاه که حاکی از 73.5 درصد از کل فروش است، متعلق به بازارهای نوظهور باشد.
اندروید نیز 88.4 درصد از گوشی‌های فروخته شده را شامل خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.