اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن سیار

تلفن همراه

September 1, 2014
19:41 دوشنبه، 10ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64059

رئیس جمهور: در دنیای امروز کسی که از اینترنت استفاده نکند نه تنها عالم که حتی دانشجو هم خوانده نمیشود

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه و در اجلاس روز جهانی مسجد، با بیان اینکه «همه سخنان پیامبر (ص) قول سدید بود» و امروز قول و کلام رهبر انقلاب «سدید» است تأکید کرد: امروز نسل جوان ما نیاز به قول سدید دارد. ما نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوان ببندیم. می‌گویند و راست هم می‌گویند که باید نسل جوان را از آب مسموم و هوای مسموم بر حذر داشت اما چه کنیم که هوا و آب آنچنان آلوده شده است که تنها با ماسک قوی می‌توان در برابر آن مقاومت کرد. 
 
 
به نظر میرسد این سخنان رئیس جمهور، واکنشی است به برخی اظهار نگرانی ها در خصوص اقدامات دولت برای توسعه اینترنت و عرضه خدمات نسل سه و چهارم تلفن همراه که اخیرا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یکی از مراجع اعظام تقلید در موردشان اظهار نگرانی کرده بود. 
رییس شورای عالی جوانان با یادآوری اینکه «نسل جوان نیاز به توان و قدرت ایستادگی در برابر فضای آلوده و نیاز به آگاهی در برابر آب‌های آلوده دارد.»، به وجود انبوه وسایل ارتباطی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: یک روز اگر مومنی رادیویی در خانه داشت، آن را در کمدی می‌گذاشت و در آن را قفل می‌کرد و کلید آن را در جیب می‌گذاشت تا فرزند و همسرش از آن رادیو در ساعاتی که نباید، استفاده نکنند، امروز اما از آن دوران عبور کرده‌ایم؛ دنیای امروز شرایط جدیدی را پیش روی ما گذاشته است.
 
 
روز گذشته آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ملاقاتی با رئیس مجلس گفته بود: مخالف تکنولوژی‌های جدید نیستیم منتهی تکنولوژی غربی مانند آب گل‌آلود و غیر بهداشتی است. آب مایه حیات است اما وقتی گل آلود و غیر بهداشتی شد باید تصفیه شود.
 

دکتر روحانی، تصریح کرد: اگر امروز هم به نسل بعدی تلفن همراه نرویم و صبر و تأمل کنیم، فردا یا پس فردا خواهیم رفت. در دنیای امروز کسی که از اینترنت استفاده نکند او را نه تنها عالم که حتی دانشجو هم نمی‌خوانند. مگر می‌شود ابزار‌های نوین را در دنیای امروز کنار بگذاریم؟ در عین حال باید برای بهره‌برداری صحیح از امکانات تازه، آگاهی و هوشیاری را در نسل جوان افزایش دهیم.
 
وی گفت‌: مگر می‌شود در دنیای امروز این ابزار را کنار بگذاریم البته این ابزار نیاز به آگاهی، هوشیاری و حمایت نسل جوان را دارد.
 
رییس جمهوری در ادامه، بار اصلی فرهنگ را بر دوش روحانیت و فرهیختگان و اصحاب فرهنگ دانست و گفت: دولت نیز در این حوزه کمک می‌کند. اما تردیدی نیست که دولت در فهم و درک مسائل دینی و فرهنگی به اندازه عالمان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه آشنایی ندارد؛ دولت حتماً در حوزه معارف و احکام باید از نظر علما و حوزه‌ها استفاده کند و در بسیاری از علوم و فنون نیز باید نظر دانشگاه‌ها را که در حوزه علمی پیشتاز هستند، جویا شود.
 
دکتر روحانی، بر فهم و تبیین دین متناسب با شرایط امروز تأکید کرد و یکی از ارمغان‌های بزرگ امام (ره) را اجتهاد پویای جواهری و قائل بودن به زمان و مکان در فقه امام (ره) دانست و گفت: امروز بخاطر شرایط و فضای ارتباطی بار سنگینی بر دوش ماست. زیرا دشمن وقتی هجمه می‌کند، می‌خواهد قبل از اینکه بر سرزمین و منابع ما مسلط باشد، بر اذهان و افکار و بخصوص نسل جوان ما تسلط یابد.
 
رییس جمهوری با بیان اینکه روحانیت همیشه در صف مقدم جهاد و ایستادگی در حوزه فرهنگی بوده است، افزود: امروز انتظار ما از روحانیت تنها خواندن نماز در مساجد نیست بلکه مسجد علاوه بر عبادت جای تفکر، تعلم و تعلیم است؛ همان تعلیم و تعلمی که پیامبر(ص) آن را از سالیان دراز عبادت و نماز بالاتر می‌داند. چرا که با علم و دانش مردم خواهند توانست راه درست را از راه نادرست تشخیص دهند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.