اینترنت و شبکه

باندپهن سیار

رگولاتوری

September 1, 2014
22:02 دوشنبه، 10ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64062

سبحانی‌فر: جلوگیری از افزایش سرعت اینترنت مغایر برنامه پنجم است/دغدغه های فرهنگی نباید مانع از افزایش پهنای باند شود

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با تاکید بر اینکه طرح مباحثی همچون جلوگیری از افزایش سرعت اینترنت مغایر برنامه پنجم است، گفت: باید راهکار دیگری برای کاهش دغدغه های فرهنگی اتخاذ کرد و قطعا این دغدغه ها با کاهش سرعت اینترنت رفع نمی شود.
 
رمضانعلی  سبحانی فر در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: طبق برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات اقدام و امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات را به صورتی فراهم نماید که تا پایان سال دوم کلیه دستگاههای اجرائی و واحدهای تابعه و وابسته و تا پایان برنامه، شصت درصد (60%) خانوارها و کلیه کسب و کارها بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند از این رو طرح مباحثی همچون جلوگیری از افزایش سرعت اینترنت مغایر برنامه پنجم است.
 
نماینده مردم سمنان در مجلس با تاکید بر اینکه اینترنت پرسرعت و افزایش پهنای باند لازمه دولت الکترونیک و بهبود فضای کسب و کار است،‌ گفت: برای رفع دغدغه های فرهنگی و معضلات اجتماعی باید بسته فرهنگی تهیه شود نه اینکه سرعت اینترنت کاهش یابد.
 
وی با بیان اینکه با ایجاد شبکه ملی اطلاعات و افزایش داده های اطلاعاتی در داخل می توان دغدغه های فرهنگی را کم کرد، ‌گفت: تکنولوژی به سرعت در حال رشد است و قطعا نمی شود جلوی آن را گرفت.
 
عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تاکید کرد: باید راهکار دیگری برای کاهش دغدغه های فرهنگی  اتخاذ کرد و قطعا این دغدغه ها با کاهش سرعت اینترنت رفع نمی شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.