اینترنت و شبکه

September 5, 2014
9:04 جمعه، 14ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64096

معاون اول قوه قضاییه: نباید دربرابربداخلاقی ها و بی اخلاقی های فضای مجازی بی تفاوت باشیم

معاون اول قوه قضاییه گفت: بسیاری از جنبه هایی که از طریق فضای مجازی منتشر می شود مغایر با اخلاق است، دولت و حکومت در برابر این موضوع مسوولیت دارد و نباید بی تفاوت از کنار آن بگذرد.
 
 
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان فارس در شیراز افزود: امروزامکانات استفاد ه از فضای مجازی در دست کودکان و نوجوانان قرار دارد و اگر در مقابل آنچه از طریق فضای مجازی به ذهن آنان وارد می شود بی تفاوت بمانیم، قطعا جامعه ما آسیب خواهد خورد .
 
وی با بیان اینکه همه باید دراین زمینه احساس نگرانی بکنند گفت : نگوییم مردم خودشان خوب را از بد تشخیص می دهند ، نگوییم مردم خودشان این را انتخاب کرده اند ، جامعه باید احساس تکلیف کند و بداند که شاید تمیز خوب از بد برای مردم آسان نباشد.
 
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه اغلب صحنه های ناگوار و نامطلوب از طریق فضای مجازی در مقابل چشم و ذهن و فکر کودکان و نوجوانان قرارمی گیرد گفت : کسانی که می خواهند نسل سوم فلان تکنولوژی را به کشور وارد کنند آیا ابزارهای فرهنگی و پیوست های امنیتی و فرهنگی این تکنولوژی را هم فراهم کرده اند؟
 
وی اضافه کرد : زیر ساخت های استفاده از فضای مجازی در کشور ما ملی و بومی نیست ، چرا باید برای انتقال یک پیام از طریق فضای مجازی ابتدا باید آن پیام را دراختیار دشمنانمان درآنسوی مرزها قرار دهیم بعد خودمان آن را ببینیم وبه ما برگردد؟
 
محسنی اژه ای ادامه داد : زیر ساخت استفاده از فضای مجازی باید در کشورمان ملی و بومی بشود و این شدنی است ، کسی با استفاده بیشتر از فناوری مخالفتی ندارد اما مسوولین هم باید دراین زمینه مسوولیت خود را بشناسند و آن را انجام دهند .
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توسعه عدالت و امنیت در جامعه تاکید کرد و گفت : در این زمینه باید پیشگیری کنیم ، عدم رویداد یک ترور ، عدم انفجار یک بمب ، عدم رخداد یک سرقت مسلحانه و تجاوز و پیشگیری از عدم وقوع جرایم خشن به مراتب بهتر و پر افتخار تر از این است که ما متجاوزی را دستگیر کنیم و به مجازات برسانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.