رگولاتوری

September 5, 2014
21:19 جمعه، 14ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64113

دکترشهریاری: هرکس خواهان تعطیلی شورای عالی فضای مجازی باشد مقابلش می‌ایستیم

تسنیم: عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: بنده در شورای عالی منفعل نبوده‌ام و با تأکید می‌گویم اگر عده‌ای بخواهند شورا را به تعطیلی بکشانند، جلوی آنان می‌ایستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در نشست صمیمانه‌ای با اصحاب رسانه حول "فضای مجازی و مباحث پیرامون آن" در ارتباط با اینکه اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی در برخورد با رویه اخیر و اقدام وزارت ارتباطات هر کدام به شکل جسته و گریخته به موضوع ورود کرده و عده‌ای هم کاملا منفعل بودند، این نشان از عدم اتفاق نظر بین اعضای این شورا ندارد؟، به تسنـیم گفت: حضرت موسی فرمودند " إِنِّی لا أَمْلِکُ إِلاَّ نَفْسِی وَأَخِی" یعنی من جز اختیار خودم و برادرم را ندارم پس میان ما و این قومِ نافرمان جدایی بینداز اما بنده عرض می‌کنم، بر برادرم هم تسلط ندارم.
وی عنوان کرد: من تنها بر خودم تسلط دارم؛ بنده منفعل نبودم و هر چند وظیفه‌ای ندارم کارهایی که پشت پرده برای پیشبرد برخی طرح‌ها را داشته‌ام بازگو کنم.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطر نشان کرد: بنده فعال بودم که شما را برای این جلسه دعوت کردم.
شهریاری ادامه داد: اینکه بگوییم بین اعضا اختلاف نظر وجود دارد، درست است زیرا اختلاف نظر موضوعی طبیعی و خلق الهی است؛ شورا را درست می‌کنند تا این اختلاف نظرها موجب تضارب آرا و در نهایت پدیدار شدن قول حق شود.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با تأکید بر اینکه اگر عده‌ای بخواهند شورا را به تعطیلی بکشانند، جلوی آنان می‌ایستیم، گفت: شورا براساس امر مبارکی تأسیس شد و توانست مشکل بنیادین تعدد نهادهای تصمیم‌گیر را حل کند.
او ابراز کرد: زمانیکه شورای عالی فضای مجازی تشکیل نشده بود، درگیر چنین مشکلات بزرگی بودیم؛ قطعا خاطرتان هست زمانی را که معاون فناوری اطلاعات می‌گفت من سیاست‌گذار هستم و دبیر شورای عالی اطلاع رسانی نیز می‌گفت من هستم اما امروز دیگر کسی نمی‌گوید من سیاست‌گذاری می‌کنم و همه می‌‌گویند شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار است.
وی خاطر نشان کرد: این موضوع ظرفیت خوبی را در اختیار مسئولان اجرایی برای توسعه سه پروژه عظیم شبکه ملی اطلاعات، احراز هویت با حفظ حریم خصوصی و پالایش محتوای فاسد قرار می‌دهد.
این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی  با اشاره به اینکه در این شرایط یکی می‌خواهد با تشکیل شورای عالی فناوری اطلاعات از کنار شورای عالی فضای مجازی رد شود، گفت: در حالیکه زحمات بسیاری برای حذف نهادهای تصمیم‌گیر شده و مصیبت‌های بسیاری کشیده‌ایم چرا عده‌ای اینگونه برخورد می‌کنند.
شهریاری همچنین در پاسخ به این سوال که با وجود قدرت شورا در زمینه تصمیم‌سازی، چرا عده‌ای از دلواپسان توسعه فضای مجازی به سراغ مراجع تقلید رفتند و این موضوع را با اعضا در میان نگذاشتند؟، گفت: نه تنها طرح چنین موضوعی برای مراجع ضعف نیست بلکه آن را قوت می‌دانم و اگرچه عضو این تیم که به محضر جناب آیت الله مکارم رفتند، نبودم ولی دوست داشتم همراه‌شان باشم زیرا اشکالات عقلایی در راه‌اندازی خدمات نسل‌های بالاتر ارتباطی وجود دارد و از این حیث باید از تمامی ظرفیت‌ها برای جلوگیری از آسیب‌ها استفاده شود.
وی افزود: یکی از ظرفیت‌های در خدمت نظام مراجع هستند و خوشحالم که عزیزان در حوزه علمیه قم نیز نسبت به این موضوع و حفظ ارکان نظام حساسیت دارند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به تسنیم گفت: از همه توانمندی‌های خود استفاده می‌کنیم؛ شورای عالی فضای مجازی افرادی را در اختیار دارد که هر کدام در جایی نفوذ کلام دارند و با قدرت پای نظام ایستاده‌اند و نمی‌گذارند با برخی بی‌تدبیری‌ها پای امثال داعش به کشور باز شود.
او بار دیگر عنوان کرد: هر کس خودش را به غفلت بزند، مقابلش خواهیم ایستاد و نشان می‌دهیم دارای منطق هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.