تلفن همراه

فناوری

گوشی

September 6, 2014
18:00 شنبه، 15ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64134

گزارشی از گردهمایی غول‌های صنعت موبایل در IFA 2014

ساحره چمنی: به رسم هر ساله نمایشگاه ایفای امسال در برلین آلمان برگزار شده و میزبان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الکترونیکی از سراسر دنیاست. اما ظاهرا امسال این نمایشگاه رنگ و بویی دیگر دارد و حضور شرکت‌های موبایلی پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شده است.
 
 
متن حاضر گزارشی از نخستین روز‌های نمایشگاه ایفا و محصولات معرفی و رونمایی شده در آن است.
 
 سامسونگ
سامسونگ همانند هر سال این نمایشگاه را برای معرفی گوشی سری Note خود انتخاب کرده و از نسل چهارم گوشی Galaxy note 4 رونمایی کرد.
این گوشی که جانشین Note 3 است از همان قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و دارای تراشه Exynos 5433 است.
دوربین این گوشی 16 مگاپیکسلی است و برای نخستین بار دوربین ثانویه 3/7 مگاپیکسلی روی این گوشی قرار گرفته که امکان عکاسی سلفی با زاویه دید 120 درجه را به کاربر می‌دهد و از باتری 3220 میلی‌آمپری بهره می‌برد. امکان شارژ 50 درصد باتری در مدت 30 دقیقه فراهم شده و سامسونگ پنل شارژ بی‌سیم Qi را برای این گوشی ارایه کرده است. Note Edge نخستین گوشی از سری نوت است که به نمایشگر 5/7 اینچی QHD+ ساخته شده و با وضوح 1600×2560 پیکسل، بالاترین رزولوشن را نسبت به سایر گوشی‌ها خواهد داشت.
 
 سونی
در نمایشگاه ایفا شرکت سونی بسیارفعال بود و هم از گوشی‌های   Xperia Z3 DualوXperia Z3 Compact و Xperia™ E3 Dual به اضافه ساعت SmartWatch 3 و دستبند SmartBand Talk  رونمایی کرد. گوشی Z3 Dual صفحه نمایش 5/2 اینچی دارد و برخلاف گوشی‌‌های سری Z مبتنی بر دوسیم‌کارت است. این گوشی از بالاترین سطح ضدآب برخوردار است و همانند Z2 دارای دوربین 20/7 مگاپیکسلی است. ظاهرا این گوشی از کیفیت صوتی بالایی برخوردار است و از قابلیت PS4™ Remote Play پشتیبانی می‌کند.
گوشی Xperia Z3 Compact هم که نسخه جمع‌وجور Z3 است از صفحه نمایش 4/6 اینچی برخورداراست. E3 Dual هم یک گوشی در رده متوسط با قابلیت‌های سرگرمی است که توسط سونی در این رویداد به نمایش درآمده است. سونی همچنین از نسخه سوم ساعت خود از سری SmartWatch به همراه دستبند SmartBand Talk رونمایی کرده که هر دو دستگاه به برنامه Lifelog مجهز و برای کمک به کاربران برای بیشتر دانستن درباره چگونگی زندگی و فعالیت‌ها طراحی شده است.
 
 هوواوی
شرکت هوواوی هم که به سرعت در حال بازکردن جای خود در بازار جهانی است امسال دست‌ پر به نمایشگاه ایفا آمد. این کمپانی از سه مدل گوشی شامل Ascend G7 و Ascend Mate 7 رونمایی کرده که G7 با تراشه 64 بیتی با بدنه فلزی و صفحه نمایش ۵/۵ اینچی، پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 410 با قدرت 1/2 گیگاهرتز، دوربین ۱۳ مگاپیکسل با لنز BSI، دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسل با زاویه دید ۸۸ درجه‌، پشتیبانی از سرویس‌های شبکه 4G LTE و باتری سه‌هزار میلی‌آمپری و رابط کاربری EMUI 3.0 برخوردار است. 
هوواوی همچنین نسخه‌ای از گوشی P7 را با نمایشگر یاقوت کبود معرفی کرد که از پوشش صفحه نمایش نمونه اصلی مقاومت و پایداری بالاتری دارد، اما ویژگی‌های گوشی تفاوتی نسبت به نسخه اصلی ندارد.پردازنده چهار هسته‌ای HiSilicon Kirin 910T با فرکانس 1/8 گیگاهرتزی، صفحه نمایش ۵ اینچی، دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی از ویژگی‌های این گوشی است. اما یکی از پیشرفته‌‌ترین گوشی‌های هوواوی Ascend Mate 7 است که در رده فبلت‌ها قرار می‌گیرد و به سنسور اثر انگشت‌ مجهز شده که این حسگر در بخش پشتی دستگاه تعبیه شده است. این گوشی صفحه‌ نمایش 6 اینچی دارد و بدنه آن از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و چیپ پردازشی Kirin 925 روی آن قرار گرفته و به پردازنده ۸ هسته‌ای که ۴ هسته آن بر فرکانس 8/1 گیگاهرتز A15 و ۴ هسته دیگر بر فرکانس 1/3  گیگاهرتز A7 تنظیم شده‌اند. 
 
 ال‌جی
ال‌جی با ساعت G Watch R در نمایشگاه ایفا حاضر شده و این دستگاه را به عنوان نخستین ساعت هوشمند دنیا با صفحه نمایش دایره‌ای P-OLED معرفی کرده است.
مهم‌ترین ویژگی این ساعت، صفحه نمایش کاملا دایره‌ای شکل آن است و به پردازنده 1/2 گیگاهرتزی Snapdragon 400، 4 گیگابایت حافظه و 512 مگابایت RAM و باتری قدرتمند 410 mAh مجهز شده و از استاندارد IP67 برای استفاده بیش از 30 دقیقه در عمق یک متر آب پشتیبانی می‌کند.
این ساعت هوشمند ال‌جی با داشتن Android Wear در هسته‌اش، اطلاعات مورد نظر و ضروری را از طریق سیستم تشخیص صدا، دقیقا در زمان و مکان درست ارایه می‌کند. 
 
 مایکروسافت 
شرکت مایکروسافت در نمایشگاه ایفای برلین با سه مدل گوشی از سری لومیا ۸۳۰، ۷۳۰ و ۷۳۵ حاضر شده است.
 گوشی 730 با دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی Lumia Selfie نام دارد و برای دوست‌داران عکاسی سلفی مبتنی بر ویندوزفون طراحی شده و گرچه دوربین جلویی آن بالاترین مگاپیکسل را در بین دستگاه‌های سلفی ندارد، اما مایکروسافت معتقد است با لنز زاویه بازی که روی این دستگاه تعبیه کرده، قرار است این گوشی سایر پرچم‌داران را شکست دهد.دو گوشی لومیا ۷۳۰ و لومیا ۷۳۵ با صفحه نمایش4/7 اینچی ClearBlack، پردازنده چهار هسته‌‌ای Snapdragon 400 با فرکانس 1/2 گیگاهرتز، یک گیگابایت رم و باتری ۲۲۲۰ میلی آمپری و دوربین اصلی 6/7 مگاپیکسلی معرفی شده است.
 
 لنوو
شرکت لنوو هم از Vibe Z2 به عنوان نخستین گوشی 64 بیتی خود رونمایی کرد.این گوشی از پردازنده چهارهسته‌ای، صفحه نمایش 2/5 اینچی، حافظه‌ داخلی ۳۲ گیگابایتی، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد.
 
 CAT 
CAT یکی دیگر از گوشی‌های آندروییدی ضد ضربه‌ خود را در جریان نمایشگاه IFA در برلین معرفی کرد. CAT S50 از درجه‌ حفاظت نظامی و شیشه‌ ضد ضربه بهره می‌برد. این گوشی از گواهینامه IP67 برای مقاومت در برابر آب، نمک، گرد و غبار، رطوبت، باران، لرزش، اشعه‌های خورشیدی و شوک حرارتی بهره می‌برد. صفحه نمایش 4/7 اینچی، پردازنده‌ چهارهسته‌ای 1/2 گیگاهرتزی و دوربین ۸ مگاپیکسل از ویژگی‌های این گوشی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.