تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

September 8, 2014
14:27 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64159

ساعت‏های iWatch چقدر قیمت می‏خورند

شاید در مراسم رونمایی از محصول جدید اپل یعنی آی‌فون 6 شایعه‏ها درباره آی‏واچ یا آنچه با نام ساعت اپل شناخته می‏شود هم پایان یابد.
 
 
ممکن است با رونمایی از تلفن جدید اپل که قرار است نهم سپتامبر انجام شود، بالاخره حرف و حدیث‏ها درباره ساعتی که به ادعای شرکت اپل خود را با آی‌فون 6 و آی‏پد ایر 2 مطابق می‏کند، پایان بیابد.
به گفته منابع اینترنتی، آی‏واچ (iWatch) تمام تلاش خود را می‏کند که خود را به مراسم رونمایی آی‌فون 6 برساند. با این حال به دوستداران این برند پیشنهاد می‏شود که تا پایان سال 2014 منتظر دست کردن ساعت‌های اپل نباشند چراکه گزارش‌های اپل نشان می‏دهد هنوز آمادگی چندانی برای رونمایی از این محصول ندارد.
 
 
به گزارش «ایسنا» نخستین گجت یا ابزار پوشیدنی اپل، قابلیت نمایش پیام‏ها و اجرای برنامه‏های ساده شده را دارد و مهم‌تر از همه می‏تواند تمام نیازهای کوچکی را که باعث می‏شود ما تلفن‏های همراه 7/4 اینچی یا حتی 5/5 اینچی اپل را از جیبمان بیرون بیاوریم، برطرف کند.
 
در عین حال آنچه از ویژگی‏های آی‏واچ به بیرون رخنه کرده است نشان می‏دهد که این ابزار با اقتباس از محصول FuelBand SE نایک که توانایی تشخیص میزان فعالیت کاربر را دارد، حسگرهای بیومتریک خواهد داشت‏.
می‏توان گفت گذاشتن قابلیت‏های بیومتریک و به احتمال زیاد برنامه‏های مرتبط با سلامتی بیشتری روی این محصول با آرزوی شرکت اپل برای ساختن دستگاهی با نام Apple iBand مرتبط باشد.
 
نخستین ساعت هوشمند به تازگی از سوی شرکت گوگل با قابلیت هماهنگی با تلفن‏های همراه Samsung Gear Live, LG G Watch و Moto 360 طراحی و روانه بازار شد، با این حال این محصول گوگل قابلیت همخوانی با آی‌فون‏ها را ندارد.
 
در حالی که یک تغییر کوچک در روند تولید ساعت‏های اپل می‏تواند طرفداران تکنولوژی را از توجه کردن به ساعت‏های شیک اندرویدی که ممکن است ناگهان راه خود را به بازار باز کنند بازدارد، اما ظاهرا خط تولید آی‌واچ تا قبل از سپتامبر شروع به کار نمی‏کند و فرصت باقی‌مانده تا زمان رونمایی از آی‌فون 6 نیز برای تولید این محصول به تعداد مورد نیاز کافی نیست.
 
با توجه به اینکه شرکت اپل یک بار تجربه تلخ مواجهه با کمبود محصول در بازار را در زمان رونمایی و ارائه آی‌فون 5s چشیده است باید نزدیک به 10 میلیون ساعت هوشمند تولید کند تا بار دیگر از این سوراخ گزیده نشود.
اما بعد از پاسخ به این سوال که آی‌واچ کی وارد بازار می‏شود؟ قیمت این محصول در ذهن مشتریان دست به نقد شکل می‏گیرد؛ اگرچه پاسخ دادن به این سوال بسیار مشکل است اما برخی از منابع با تحلیل‏هایی که از میزان هزینه‏بر بودن ساخت ساعت‏های هوشمند داشته‏اند، قیمت‏هایی را بین 250،300 و 400 دلار آمریکا پیش‏بینی کرده‏اند که می‏تواند با ورود به اروپا گران‏تر نیز شود.
در هر حال شرکت اپل باید در کنار رقابت با سایر سازندگان ساعت‏های هوشمند، در تعیین قیمت هم به فکر جلب نظر و رضایت مشتریان باشد و قیمتی که درنهایت این کمپانی برای تنها محصول پوشیدنی‏اش در نظر می‏گیرد به زیبایی، قدرت صفحه نمایش، نازکی و وزن این محصول هم بستگی خواهد داشت.
 
یک ساعت حساس 
به رغم انبوهی از شایعاتی که در مورد ساعت اپل منتشر شده اما هنوزمشخص نیست دقیقا شرکت اپل چه چیزی را در برنامه مطبوعاتی این هفته خود معرفی می‏کند. 
در همین حال چندی پیش یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که اپل در این ساعت هوشمند خود بیش از ۱۰ سنسور را مورد استفاده قرار می‏دهد.
در مورد چهره این ساعت نیز گمانه‏زنی‏های زیادی وجود دارد از جمله اینکه این ساعت قرار است از صفحه نمایش گرد بهره بگیرد چیزی که حداقل با ساعت‏ها یا دستبندهای هوشمندی که همین اواخر از سامسونگ یا سونی دیده‏ایم متفاوت است. 
ساعت هوشمند اپل یکی از معدود دستگاه‏هایی است که حتی پیش از عرضه ده‏ها هزار مطلب و یادداشت و خبر در مورد آن نوشته شده است. 
یک نظرخواهی که چندی پیش انجام شد نشان داد که ۱۹ درصد خریداران حاضرند این محصول را حتی پیش از عرضه بخرند. سابقه خوب اپل در عرضه محصولات و اطمینانی که این شرکت در میان مشتریانش ایجاد کرده باعث چنین گرایشی شده است. 
اپل اگر این هفته ساعت هوشمندش را عرضه کند به نوعی یکی از آخرین شرکت‏هایی است که وارد این عرصه شده است؛ این در حالی است که موضوع ساعت‏های هوشمند با گمانه‏زنی در مورد محصولات این شرکت داغ شد و سپس شرکت‌های مختلف به ارائه مدل‏هایی از ساعت‏های هوشمند خود پرداختند. 
برخی گزارش‌ها حاکی است که اپل سال‏ها است در حال تحقیق در بازار جهانی و به دنبال یک نوآوری در این صنعت است. در این میان آنچه بیش از هر چیز علاقه‏مندان به دنبال آن هستند محصول دیگری از سرجاناتان آیو طراح بزرگ و مشهور اپل است که طرح‏های استثنایی او از محصولات دیجیتالی یکی از رازهای موفقیت اپل قلمداد می‏شود. روز سه شنبه احتمالا منتظر یک محصول  دیگر با طراحی خلاقانه جاناتان آیو خواهیم بود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.