اینترنت و شبکه

رگولاتوری

September 8, 2014
14:34 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64161

کمتر از یک درصد محتوای فضای مجازی به زبان فارسی است

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور اعلام کرد که در حال حاضر میزان استفاده از زبان فارسی در فضای مجازی هشت دهم درصد است که این رقم در مقایسه با استفاده‌ی ۵۷ درصدی از زبان انگلیسی قرار می‌گیرد.
 
به گزارش ایسنا، محمد حسن انتظاری درخصوص برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه آغاز به کار این نمایشگاه کاری بزرگ است که ان‌شاء‌الله مداوم باشد، در ادامه به چند ویژگی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بحث اقتصادی این نمایشگاه روشن است، توسعه اقتصاد؛ یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی و یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی توجه به توانمندی ملی ماست. حفظ هویت ما در گروی تلاش خود ما در کشور است. این توانمندی در سطح بین‌المللی بسیار بی‌نظیر است.
 
وی در ادامه گفت: در عین حال توسعه اقتصادی این مزیت را هم دارد که فرهنگ،‌ اخلاق و هویت ملی ما را در این فضا توسعه می‌دهد.
 
انتظاری در بخشی از این مراسم با اشاره به آخرین آمار استفاده از زبان فارسی در فضای مجازی نسبت به کل محتوای فضای مجازی، گفت: در حال حاضر محتوای زبان فارسی در فضای مجازی هشت دهم درصد است و این در مقابل زبان انگلیسی که 57 درصد است، نسبت متفاوتی را نشان می‌دهد و اینکه چه وظیفه سنگینی برعهده خودمان داریم.
 
انتظاری همچنین یکی از مزیت‌های برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را کمک کردن به توانمندی داخلی عنوان کرد و با طرح این پرسش که پیوست فرهنگی چیست‌، گفت: پیوست فرهنگی چیز عجیبی نیست یعنی اینکه فرهنگ خودمان را حفظ کنیم و توانمندی‌های فرهنگی خودمان را توسعه دهیم و در عین حال از مخاطرات آن هم جلوگیری کنیم که این وظیفه فقط بر گردن دولت نیست.
 
انتظاری همچنین گفت: سال گذشته با خیلی از تشکل‌ها از جمله مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات درخصوص واگذاری این نمایشگاه به بخش خصوصی بحث داشتیم. واگذاری این نمایشگاه به بخش خصوصی تا حد زیادی مهم، درست و اصولی است که امیدواریم توسعه پیدا کند و در این زمینه نه تنها از وزارت ارشاد بلکه از بقیه دستگاه‌های دولتی باید کمک بگیریم. درعین حال یک وظیفه برعهده نظام است و آن حمایت از این حرکت است.
 
انتظاری در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر سیاست‌های حمایت صادراتی نرم‌افزار با کمک بخش خصوصی تدوین شده است، گفت: به زودی این سیاست‌های حمایتی صادراتی را که مشکلات صادرکنندگان نرم افزار را برطرف کند‌، به شورای عالی می‌بریم تا به تصویب برسانیم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور همچنین از اتاق بازرگانی تشکل‌های بخش خصوصی و وزارت ارشاد یک قول گرفت و آن اینکه صادرات نرم‌افزار 500 میلیون دلاری به صادرات رسمی دو میلیارد دلاری در آینده برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.