امنیت

امینت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

September 8, 2014
15:09 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64166

چگونه تصاویر خصوصی‌مان را محرمانه نگه‌داریم؟

پروفسور وودی هارتزاگ، استاد حقوق در دانشکده کامبرلند دانشگاه سمفورد و محقق جامعه‌شناسی دانشگاه استنفورد معتقد است: اگر می‌خواهید بعضی چیزها برایتان خصوصی بماند آنها را آفلاین نگه دارید. به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از سی‌ان‌ان، پروفسور وودی هارتزاگ، استاد حقوق در دانشکده کامبرلند دانشگاه سمفورد و محقق جامعه‌شناسی دانشگاه استنفورد، معتقد است: اگر می‌خواهید بعضی چیزها برایتان خصوصی بماند آنها را آفلاین نگه دارید.
اخیرا شاهد واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی نسبت به انتشار تصاویر برهنه هنرمندان هالیوودی بودیم. حمله به فضای ابری که این هنرمندان در اختیار داشتند موجب انتشار این تصاویر شده بود. اما اگر چیزی در این فضای ابری وجود نداشت، آیا باز هم منتشر می‌شد؟ این ساده‌ترین منطق پاسخگویی به این معضل است که اگر چیزی وجود نداشته باشد، دسترسی و نفوذ به آن هم وجود نخواهد داشت.
به گفته هارتزاگ، باید حواسمان را جمع کنیم که کمپانی‌هایی که خدمات آنلاین اینترنتی ارائه می‌دهند، دائم برای امنیت مردم در تلاشند و این مردم هستند که به خاطر قرار دادن اطلاعات شخصی و خصوصی خود در این فضا باید سرزنش شوند.
او می‌افزاید: ما نباید بی‌پروا هر آنچه داریم در اینترنت به اشتراک بگذاریم. فضای اینترنت دائم مورد حمله قرار می‌گیرد و هیچ علاجی بر درمان کلی این حملات نیست. هرچقدر شما سطح‌های متفاوتی از ایمنی را در اطلاعات آنلاین خود لحاظ کنید باز هم با گذر زمان و به تدریج آنها مورد حمله واقع خواهند شد و هنگامی که این اتفاق افتاد شما قادر به کنترل مردم برای عدم اشتراک گذاری این اطلاعات از سوی آنان نخواهید بود.
هارتزاگ می‌گوید: البته اینکه ما می‌گوییم اطلاعات خود را آفلاین نگه دارید به معنای سلب مسوولیت نگهداری این اطلاعات از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری نیست، اما ما برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود معقول و حساب شده عمل کنیم. به‌عنوان مثال بسیار معمول است که ما اطلاعات کارت‌های اعتباری، اطلاعات سلامت و پرونده پزشکی، ایمیل‌هایمان به کسی که دوستش داریم و عکس‌ها و بسیاری از متن‌هایی که بسیار خصوصی است را در فضای ابری ذخیره می‌کنیم و این می‌تواند برای ما بسیار مضر باشد.
اما برای ایمنی بیشتر چه باید کرد؟ او در توصیه‌ای به کاربران برای افزایش امنیت حساب‌های آنلاین می گوید: به عنوان یک راه آسان، باید از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کرد. احراز هویت دو مرحله‌ای، یک عمل برای اثبات درستی اکانت شما از طریق وارد کردن دو پسورد است. به هرحال نه ارتباط‌تان با دنیای تکنولوژی را قطع کنید و نه بیش از حد به آن اعتماد کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.