تجارت الکترونیک

تلفن همراه

گوشی

September 8, 2014
17:57 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64188

اپل بازی را تغییر می‌دهد

شرکت اپل در حال جهش به سمت بازار پرداختهای موبایلی است.
 
به نقل از بلومبرگ، در شرایطی که فروشگاهها در حال ارتقای صندوقهای خود برای ایمن‌تر شدن و دریافت تراکنشهای بی‌سیم هستند، شرکت اپل در حال جهش به سمت بازار پرداختهای موبایلی است.
 
افراد آگاه می‌گویند: تیم کوک، رییس اجرایی اپل در تدارک رونمایی از گوشیهای آیفون جدید دستگاههای پوشیدنی و سیستم پرداخت موبایلی در تاریخ نهم سپتامبر است.
 
شرکت‌های ویزا کارت، مستر کارت و امریکن اکسپرس به همراه بانک‌ها و فروشگاه‌ها در حال همکاری با اپل هستند تا خریداران بتوانند پول خریدهای خود را با آیفون یا احتمالا ساعت هوشمند آی واچ بپردازند.
 
موسسه تحقیقاتی فارستر اعلام کرد: شرکت اپل بازاری را که پیش‌بینی می‌شود از 12.8 میلیارد دلار در سال 2012 به 90 میلیارد دلار در سال 2017 برسد هدف قرار داده است. عوامل این بازار در حال تغییر هستند، زیرا بیشتر شرکتهای صادر‌کننده کارت‌های اعتباری از فروشگاه‌های آمریکا خواسته اند که پایانه‌های فروشگاهی خود را ارتقا دهند تا کارتهای اعتباری بر پایه تراشه را بپذیرند.
 
این کارتها ایمن‌تر بوده و معمولا قادر به ارتباط میدان نزدیک (NFC) یا تراکنشهای بدون تماس است. آیفون‌های جدید نیز از این قابلیت بی‌سیم برخوردار هستند.
 
اپل همانند کاری که در مورد آی‌پاد و آی‌فون انجام داد در حال ایجاد یک بازار جدید نیست، بلکه با ترکیب تکنولوژیهای موجود در یک بسته سخت افزاری، نرم افزاری و خدماتی راحت به دنبال این است که محصولات خود را بیش از پیش وارد زندگی روزمره مشتریان کند.
 
ژیل لوریا، تحلیلگر موسسه امنیتی ودبوش در لس‌آنجلس گفت: اگر اپل این قابلیت را معرفی کند و فروشگاه‌ها پایانه‌های خود را ارتقا دهند آنگاه تا سال آینده ترمینال‌های بر پایه NFC مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
 
در شرایطی که شرکت‌های گوگل، ای‌بی، پی ‌پل و سافت‌کارت سرویس‌های پرداختی موبایلی خود را رونمایی کرده‌اند، اما هیچ یک نتوانسته‌اند بازار را در دست بگیرند. همچنین فروشگاه‌های معروفی چون وال‌مارت استورز، تارگت کورپ و دهها فروشگاه دیگر نیز با همکاری یکدیگر یک شبکه پرداختی موبایلی موسوم به "کارنت سی" ایجاد کرده‌اند که در حال نصب در برخی مناطق آمریکا است و سال آینده رونمایی خواهد شد.
 
کریس گاردنر، موسس شرکتی که به فروشگاهها برای ساخت کیف پول موبایلی کمک می‌کند، گفت: گوگل و پی ‌پل بیش از هر شرکت دیگری تحت تاثیر این فناوری قرار می‌گیرند.
 
اقدام اپل برای ورود به سیستم پرداخت موبایلی با برخی طرح‌ها همراه شده که به دنبال جذب کاربران هستند.
 
شرکت استارباکس در حال حاضر بیش از 15 درصد فروش خود را در آمریکا از طریق نرم‌افزار موبایلی خود انجام می‌دهد. همچنین شرکت سافت‌کارت روزانه 20 هزار مورد فعال‌سازی جدید نرم‌افزار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.