تلفن همراه

کاهش عرضه تبلت به علت کاهش سطح درخواست‌ها در بازارهای بزرگ

سینا: با کاهش پی در پی درخواست‌ها در دو فصل گذشته، IDC توزیع جهانی تبلت‌های خود را در 2014 به 233.1 میلیون دستگاه کاهش داده است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، درحال حاضر پیش بینی می‌شود که رشد فروش سالانه 6.5 درصد باشد که این 12.1 درصد پایین تر از پیشبینی‌های قبلی است.
جین فیلیپ بوچارد، محقق اصلی زمینه تبلت گفته است: وقتی که به آمار جهانی نگاهی می‌اندازیم، می‌بینیم به شکل واضحی بازار تبلت رو به رکود است ولی وقتی آمار‌ها منطقه‌ای را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که همچنان درخواست‌هایی برای این محصولات وجود دارد. درحالی که بازارهای بزرگ همچون آمریکای شمالی و اروپای غربی رشد نمودار فروش یکنواختی داشته‌اند ولی بازارهای دیگر منطقه در همین بازه 12 درصد افزایش فروش داشته‌اند.
IDC پیشبینی می‌کند که قیمت مناسب تبلت‌های کوچکتر (کوچکتر از 8 اینچ) و افزایش مصرف تلبت منجر به رشد فروش آنها می‌شود. درصورتی که میانگین قیمت در بازارهای بزرگ در حدود 373 دلار آمریکا ثابت مانده است که و در دیگر نقاط جهان این قیمت به 302 دلار رسید است که یک کاهش 10 درصد سالانه را نشان می دهد.
به طور دقیقتر، صادرات تبلت‌هایی که از قابلیت شبکه سلولی برخوردار بودند، در آسیا به 25 درصد درصد رسیده است که رشدی 60 درصدی سالانه را نشان می‌دهد. این ارقام نشان می دهند که کاربران به دنبال دستگاهی می‌گردند که تمامی نیاز‌هایشان در زمینه ارتباطات و مولتی مدیا را برآورده کند و برخی افراد به جای خریداری گوشی هوشمند از تبلت استفاده می‌کنند.
جیتش اوبرانی، تحلیلگر ارشد در Worldwide Tablet Tracker گفته است: انتظار می‌رود که صادرات به نقاط دیگر جهان در سال پیشرو بیشتر باشد. ولی از نظر فروش همچنان دستگاه‌هایی با اندازه‌ای متوسط و بزرگ در آمریکای شمالی و اروپای غربی سود قابل توجهی را به همراه دارند.

​​