تلفن همراه

فناوری

گجت

گوشی

September 8, 2014
19:00 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64206

10 محصول برتر نمایشگاه فناوری برلین

همزمان با روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه فناوریIFA 2014 در شهر برلین آلمان بررسی محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولاتی که در آن عرضه شدند، خالی از لطف نیست.
 
در میان انبوه گوشی‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی، تلویزیون‌ها، فبلت‌ها و … نگاهی داریم به آنهایی که بیشترین در میان خبرگزاری ها و سایت های خبری مورد توجه قرار گرفتند.
 
گوشی Xperia Z3
 
در میان انبوه گوشی های جدید عرضه شده در نمایشگاه IFA2014 شاید بتوان این گوشی را جالب ترین پدیده نمایشگاه دانست. این گوشی مانند سلف خود Xperia Z2 اوایل تابستان امسال تنها در آمریکا عرضه شد و چارچوب آلومینیومی در کنار ضدآب بودن ویژه آن مورد توجه قرار گرفته است.
 
در حالی که اکثر گوشی های ضدآب حداکثر در عمق یک متری سالم می‌مانند این گوشی حتی در عمق سه متری آب هم آسیب نمی بیند و سالم به کار خود ادامه خواهد داد. نمایشگر بزرگ 5.2 اینچی همراه با پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 801 از نوع 2.5 گیگاهرتزی و 3 گیگابایت RAM از جمله دیگر عوامل جذابیت گوشی یاد شده است.
 
گوشی Ascend Mate7
 
Ascend Mate7 محصولی است که شرکت چینی هووایی در نمایشگاه مذکور عرضه کرد.. مهم ترین مزیت این گوشی نمایشگر 6 اینچی آن است که در میان محصولات رقیب بی همتاست. در نمایشگاه IFA2014 هم هیچ گوشی با چنین نمایشگر بزرگی عرضه نشد. در این گوشی از پردازنده جدیدی به نام Kirin 925 استفاده شده که با شبکه های نسل چهارم تلفن همراه سازگاری دارد و از نوع هشت هسته ای است.
 
تا به حال سابقه نداشته که در یک گوشی همراه از پردازنده های هشت هسته ای استفاده شود. اما گوشی مذکور دارای چهار هسته کوچک تر A7 و چهار هسته بزرگتر A15 است تا بتوانند فشار کاری را بین خود تقسیم کنند.
 
فبلت Galaxy Note 4
 
فبلت گالکسی نوت 4 که محصولی مابین گوشی هوشمند و تبلت محسوب می شود از نظر ابعاد تفاوتی با گالکسی نوت 3 ندارد، اما از نظر فناوری به کار گرفته شده و کیفیت ساخت در وضعیت بهتری قرار دارد. نمایشگر فوق العاده باکیفیت Super AMOLED با دقت 2560 در 2500 پیکسل و با وجود 518 پیکسل در هر اینچ توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.
 
پردازنده این فبلت هم از نوع 2.7 گیگاهرتزی و Qualcomm Snapdragon 805 بوده و بسیار قدرتمند است. در این فبلت از سیستم عامل آندروید 4.4.4 استفاده شده است.
 
گوشی Lumai 830
 
Lumai 830 با قیمت مناسب در مقایسه با نمونه های رقیب امکانات مشابهی را هم در دسترس قرار می دهد. نمایشگر 5 اینچی، دقت 720p و وجود 293 پیکسل در هر اینچ، وضوح تصویر و تفکیک رنگ فوق العاده، محافظت از نمایشگر با استفاده از شیشه ضدخش و ضربه خاص، قاب فلزی و پوشش پشتی جداشدنی از جمله امکانات آن است.
 
این گوشی سبکترین و باریکترین گوشی عرضه شده توسط مایکروسافت تا به حال است و از امکانات جالبی برای عکاسی و فیلم برداری در شرایط کم نور، قابلیت استخارج عکس از ویدیو و … هم برخوردار است که کاربران عادی را از استفاده از دوربین های عکاسی دیجیتال بی نیاز می کند.
 
SmartBand Talk سونی
 
SmartBand Talk یک مچ بند با ظاهری ساده است که مجهز به میکروفون و بلندگو نیز هست. همچنین نمایشگری 1.4 اینچی بر روی آن برای نمایش محتوای کتب و فایل های الکترونیک در نظر گرفته شده است. کاربران با استفاده از میکروفون و بلندگوی این مچ بند می توانند پاسخگوی تماس های تلفن همراهشان باشند. لذا استفاده از این وسیله برای افرادی که دائما در تلاش برای یافتن گوشیشان از میان انبوه وسایل دیگر هستند، ضروری است.
 
از این مچ بند برای یادآوری امور و برنامه ریزی های ضروری و همین طور سنجش میزان پیاده روی در زمان انجام تمرینات ورزشی هم استفاده کرد. در واقع این محصول چیزی مابین ساعت های هوشمند و مچ بندهای هوشمند ورزشی است.
 
ساعت ZenWatch
 
شرکت ایسوس در IFA2014 ساعت هوشمند خود به نام ZenWatch را به نمایش گذاشت. این ساعت مجهز به سیستم عامل آندروید دارای صفحه نمایشی مربعی شکل بوده و از بند چرمی برخوردار است. نمایشگر 1.63 اینچی و مستحکم و دقیق AMOLED Corning Gorilla Glass 3 از جمله ویژگی های آن است. دقت این نمایشگر 278 اینچ در هر پیکسل بوده و در آن از پردازنده قدرتمند و 1.2 گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon 400 استفاده شده است.
 
این ساعت کوچک از 512 مگابایت RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است و کاربران با نصب نرم افزارهای مختلف بر روی آن می توانند این ساعت را به ابزاری برای کمک به حفظ تناسب اندام، ارتقای شخصیت و تغییر حس و حالشان بدل نمایند.
 
تبلت Envy X2 13
 
تبلت Envy X2 13 پاسخی است از سوی شرکت اچ پی به تبلت سرفیس پرو 3 شرکت مایکروسافت. که با اتصال صفحه کلید به لپ تاپ مبدل شده و به شکلی بسیار انعطاف پذیر طراحی شده است. نمایشگر 13.3 اینچی، دو بلندگو، امکان نصب حداکثر 256 مگابایت حافظه، نمایشگر full HD با دقت 1920 در 1080 پیکسل از جمله ویژگی های این تبلت 1050 دلاری است که قرار است اوایل پاییز عرضه شود.
 
تبلت Horizon2
 
شرکت لنووو در این نمایشگاه تبلت Horizon2 خود را در دو مدل 2 اس و 2 ای عرضه نمود. در این مدل ها هم از نمایشگرهای کوچک تری استفاده شده و هم تلاش شده با کاستن از قیمت مشتری بیشتری جذب گردد. در تبلت مذکور از نسل چهارم پردازنده های Core i7 شرکت اینتل و سیستم عامل ویندوز 8.1 هم استفاده شده است.
 
رابط کاربری خاص این تبلت به نام آئورا به دو یا چند کاربر امکان می دهد در آن واحد از این تبلت برای اجرای برنامه‌های مورد نظرشان استفاده کنند. تبلت مذکور با گوشی های مجهز به فناوری NFC هم سازگاری دارد.
 
تلویزیون 105 اینچی سامسونگ
 
آنهایی که عاشق تلویزیون های بزرگ هستند امسال با عرضه تلویزیون 105 اینچی شرکت سامسونگ با دقت 4k در نمایشگاه IFA2014  شگفت زده شدند. این تلویزیون از نمایشگری دارای انحنا برخوردار است که عملا می تواند با پرده سینما رقابت کند. با عرضه این تلویزیون عصر تلویزیون های ال ای دی تخت به پایان رسیده و وارد عصر تلویزیون های مافوق دقیق دارای انحنا شدیم.
 
ربات جاروبرقی Dyson 360 Eye
 
شرکت دایسون که به علت عرضه جارو برقی های پیشرفته گران قیمت شناخته شده است، این بار ربات Dyson 360 Eye را برای تمیز کردن سریع منازل و محل کار عرضه نموده است. این ربات با دوربین دارای دید 360 درجه خود و همین طور حسگرهای مادون قرمز قادر به بررسی کل یک اتاق و همین طور سنجش موقعیت خود است.
 
دوربین این ربات 30 فریم را در هر ثانیه ضبط کرده و می تواند هر شات را برای بررسی هندسه و موانع موجود در اتاق تحلیل کرده و این اطلاعات را لحظه به لحظه به روز کند. این جاروبرقی به طور محدود در زمستان امسال در ژاپن عرضه می شود ولی تا پاییز سال 2015 به دیگر کشورهای جهان صادر نمی شود.
 
ربات مذکور با یک برنامه همراه عرضه می شود و از این طریق می توان با استفاده از گوشی همراه در هر زمان و مکان این ربات را برای تمیز کردن محل مورد نظر فعال نمود. شرکت سازنده می گوید 16 سال است که برای عرضه این محصول در تلاش است و قیمت آن به طور قطع بیش از 1000 دلار خواهد بود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.