رگولاتوری

September 9, 2014
12:06 سه شنبه، 18ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64211

جهانگرد: پیوست مصوب شورایعالی فضای مجازی به حوزه تخصصی ما نزدیک‌تر است

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه وزارت ارتباطات از تصویب پیوست فرهنگی برای اینترنت و نسل‌های جدید تلفن همراه استقبال می‌کند، گفت: پیوست فرهنگی چه در دولت و چه در شورایعالی فضای مجازی تصویب شود، خوب است و هر دو را انجام خواهیم داد.
 
نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی درباره گلایه فعالان مجازی از این که چرا وزارت ارتباطات پس از تهیه پیوست فرهنگی، به جای ارائه آن به شورای عالی فضای مجازی پیوست را به ریاست جمهوری ارسال کرده و از مسیر شورای عالی فضای مجازی وارد نشده است، گفت: منظور از صحبت وزیر درباره این موضوع این بوده که وظیفه‌شان را انجام دادند و طرح آماده شده و از اینکه پیوست فرهنگی به تصویب برسد استقبال می‌کند.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: از یک سو قانون برنامه پنجم توسعه می‌گوید وزارت ارتباطات مکلف به تهیه پیوست فرهنگی است و از سوی دیگر نیز شورای عالی فضای مجازی در این مورد نظر دارد.
 
وی تاکید کرد:‌ از نظر ما تصویب این پیوست چه در شورای عالی فضای مجازی و چه در دولت هر دو خوب است.
 
جهانگرد گفت: اگر پیوست در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود بسیار عالی و  در حوزه تخصصی نزدیک‌تر به ما است اگر هم رئیس جمهور این پیوست را در جای دیگر تصویب کنند تصمیم با  ایشان است و ما تابع خواهیم بود و امیدواریم هر چه زودتر تصویب شود و مورد استفاده قرار گیرد.
 
معاون وزیر ارتباطات در توضیحات بیشتر گفت:‌قانون برنامه پنجم بندی دارد که بر اساس آن باید برای طرح‌های عمرانی مهم کشور پیوست فرهنگی تهیه شود و این پیوست بر اساس چارچوبی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می‌کند بنابراین، یک مسیر دولت است.
 
وی ادامه داد: پروژه‌های مهم را در آغاز هر فصل سازمان مدیریت و برنامه بودجه تعیین می‌کند و  این مسیر قانون برنامه پنجم توسعه است.
 
وی گفت: علاوه بر این کار در خصوص شبکه‌ها در وظیفه شورای عالی فضای مجازی نیز هست که باید پیوست فرهنگی تصویب کند؛ در نهایت از نظر ما پیوست در هر دو نهاد تصویب شود خوب است و هر دو را نیز انجام می‌دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.