رگولاتوری

September 9, 2014
16:40 سه شنبه، 18ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64225

وزیر ارتباطات: حجم بازار IT ایران ۲.۵ برابر می‌شود

وزیر ارتباطات در پیامی به هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات گفت: ایران یکی از ۲۰ اقتصاد برتر دنیاست و حجم بازار ICT آن تا سه سال دیگر ۲.۵ برابر می‌شود.

علی اصغر عمیدیان در هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات حاوی پیام وزیر ارتباطات بود و در بخشی از این پیام اظهار کرد: وزارت ارتباطات از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شرکت‌های صاحب نام دارای فناوری خارجی استقبال و از همگان دعوت می‌کند که این فرصت بی‌نظیر و جذاب را از دست ندهند. سرمایه دانشی کشور شریک خوبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه ICT است و حجم بازار این حوزه تا سه سال دیگر حداقل 2.5 برابر می‌شود.
وی ایران را یکی از 20 اقتصاد برتر دنیا دانست و گفت: کشور ما با پیشینه‌ و اتکایی که به جوانان خلاق دارد، جایگاه مهمی در جهان کنونی داشته و بسیاری از علوم جدید ریشه در مشارکت ایرانیان دارد. سالانه بیش از 200 هزار فارغ التحصیل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گویای چنین موضوعی است و شاخص‌های رشد علمی کشور ما نشان دهنده حرکتی برنامه‌ریزی شده برای تعالی جامعه ایرانی اسلامی است.
معاون وزیر ارتباطات به گوشه‌ای از اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و پیام وزیر را این گونه قرائت کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه پهن باند، برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، ورود نسل‌های جدید ارتباطات همراه، برنامه‌ریزی برای تحقق دولت الکترونیکی، برنامه نهضت تولید محتوا، ایجاد دسترسی به اینترنت در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها برخی از رئوس برنامه‌های دولت یازدهم برای توسعه ICT بوده است.
عمیدیان ادامه این پیام گفت: انقلاب اسلامی ایران بر ارزش‌های اخلاقی و دینی بنا شده و از این جهت تلاش مضاعف ما در جهت صیانت اجتماعی از حریم خانواده و افراد در فضای مجازی خواهد بود. تمامی برنامه‌های توسعه‌ای ما در این حوزه همراه با پاسخ روشن به دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی است. همسو با اندیشمندان عرصه جامعه اطلاعات جهانی نقشه راه مشخصی در ارتقای امنیت فضای مجازی، حمایت از حریم خانواده، حفاظت از کودکان، رفع نابرابری جنسیتی، شکاف دسترسی و مقابله با سوءاستفاده‌ها از فضای مجازی داریم و در حال اجرای آن هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.