فناوری‌های پوشیدنی

گجت

گوشی

September 9, 2014
21:46 سه شنبه، 18ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64230

پخش زنده مراسم رونمایی اپل از آیفون6، 6پلاس و ساعت هوشمنداش


 

 


20:04
از جنبه های جالب مراسم امروز تاکید مدیران اپل بر مد است. رویترز گزارش داد که تعداد بی سابقه ای از طراحان مد و وبلاگ نویسان به این مراسم دعوت شده اند. شواهد حاکی از آن است که امشب شاهد رونمایی از ساعت هوشمند اپلی خواهیم بود.

 

 


20:08
نمای جلویی سالن کنفرانس اپل

 

 


20:09
نمای پشتی ساختمان کنفرانس امروز اپل

 

 


20:23
خبرنگاران برای ورود به مراسم آماده می‌شوند!

 

 


20:28
 

 


20:40
اطراف ساختمان مردم تجمع کرده و شعار ( اپل اپل تو خوب نیستی) می‌دهند.

 

 


20:42
این مردم در پی سیاست‌های مالیاتی و حقوقی کارمندان اپل به نشانه اعتراض شعار هایی سر می‌دهند.

 

 


21:07
 

21:09

21:11
سالن مراسم امشب اپل همانطور که پیش‌تر در دریچه گزارش کرده بودیم بسیار وسیع در نظر گرفته شده و اکنون به مرور حضار و خبرنگاران به سمت محل ورود هدایت می‌شوند.

21:19

21:21
خبرنگاران و حاضران در ایران مراسم تلاش می‌کنند صندلی‌های کناری را از آن خود کرده و از مرکز سالن دوری کنند. اشتیاق برای کار کردن با دستگاه‌های جدید کاملا مشخص است. در ساختمان یک بخش برای اجرای نگاه نزدیک به دستگاه‌ها نیز تدارک دیده شده است.

21:22
عده‌ای از اشخاص معروف نظیر گوین استفانی و استفن فری نیز در سالن حضور دارند.

21:24
مسئولان برگزاری مراسم همچنان در حال هدایت جمعیت هستند.

21:24

21:25
تیم کوک که سه سال پیش سکان هدایت اپل را از استیو جابز فقید گرفت، هنوز نتوانسته این شرکت را وارد بازارهای جدیدی کند که پیش از او وجود نداشته‌اند.

21:25
آیا امشب با ورود اپل به حوزه‌ی ابزارهای پوشیدنی مواجه خواهیم بود؟!

21:26
از حضار خواسته می‌شود تا تلفن‌های همراه خود را در وضعیت سایلنت قرار دهند. 

21:27

21:29
اگر استیو جابز هنوز زنده بود شاید نویسندگان گیزمودو کماکان اجازه ی ورود به سالن را نداشتند.

21:33


 

21:33
خوش بینی بی امان دنیا را به جلو می راند. این یکی از عباراتیست که در ویدئو نمایش داده می شود.

21:33

21:33
ویدئو قطع شده و یک موسیقی شروع به پخش شدن می نماید.

21:33
تیم کوک وارد صحنه شد

21:34
تیم می گوید کلمات برای ما ارزشمند هستند. باعث خوشحالیست که دوباره به جایی که آیمک معرفی شد بازگشته‌ایم.

21:35
تیم کوک در حال زنده کردن خاطرات مربوط به معرفی آیمک در این سالن است.

21:35

 

21:35
آمک نمایانگر تولد دوباره‌ی اپل بود. امروز ما مجموعه‌ای از محصولات عالی را برای نشان دادن به شما آورده ایم. تیم کوک در حال صحبت در خصوص اعداد و آمار است.

21:36
مسائل بسیاری برای گفتن هست اما همه‌چیز عالی خواهد بود. با آیفون شروع خواهیم کرد. آیفون از همه چیز مهمتر، محبوب ترین گوشی دنیاست. جالب است که تیم کوک در حال صحبت در خصوص تاریخچه است.

21:37
در سال 2007 استیو جابز گفت که گوشی را دوباره اختراع کرده‌ایم، و واقعا هم این کار را کرد. ویدیویی در خصوص تاریخچه آیفون در حال پخش است.

 

21:38
بسیار خوب شاهد دو آیفون با سایز صفحه نمایش ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی هستیم درست همانند تصاویر فاش شده است. دوربین برجسته، نسخه‌ی طلایی و همه چیز، تشویق حضار بخاطر معرفی نسخه بزرگ‌تر…، آیفون جدید در دو اندازه ارائه خواهد شد آیفون 6 و آیفون 6 پلاس.

 

21:39
امیدواریم موافق باشید که این بهترین گوشی است که به عمرتان دیده اید؛ کوک می‌گوید. فیل شیلر جایگاه را از تیم کوک می گیرد. شیشه‌ی جلویی در گوشه‌ها حالت خمیده خواهد داشت. شیشه‌ی جلویی در گوشه‌ها حالت خمیده خواهد داشت.

 

21:40
جنس آیفون جدید از آلومینیوم یکپارچه است. آیفون جدید از صفحه نمایش رتینا اچ دی بهره می‌برد. رتینا اچ‌دی نسل جدید صفحه نمایش خواهد بود. شیشه‌ی مقاوم شده‌ی یونی موجب دوام بالاتر دستگاه خواهد بود. سایز 4.7 و 5.5 اینچ تایید شد.

21:43
آیفون 6 پلاس 185 درصد پیکسل بیشتری نسبت به نسل پیشین آیفون دارد. آیفون جدید 6.8 میلی متر ضخامت دارد و آیفون 6 پلاس 7.1 میلی متر. صفحه نمایش این نسخه زاویه دید گسترده تری دارد. اپل ترجچیح میدهد همچنان به نازک کردن دستگاه بپردازد بجای آنکه ظرفیت باتری را افزایش دهد.

21:44
در آیفون 6 پلاس قادر خواهید بود اپلیکیشن ها را به حالت پرتره اجرا کنید. رابط کاربری آیفون 6 پلاس شبیه به یک نسخه ی کوچک از آیپد است. صفحه خانگی نیز قادر است در حالت افقی نمایش داده شود. کشیدن انگشت برای بازگشتن به صفحه قبل نیز به این نسخه بازگشته است.

21:45
کافیست دو بار کلید خانگی را بزنید تا تمام تصویر برعکس شود. کلید پاور دستگاه اکنون در قسمت کناری قرار گرفته. شیلر در حال وارد شدن به جزئیات است. 1.3 میلیون اپلیکیشن برای این پلتفرم در دسترس است. 

21:46
اپل آیفون 6 را تنها به شکلی طراحی نکرده که انگار فقط با بزرگ شدن دستگاه روبرو هستیم. این دستگاه به خوبی مقیاس دهی شده است؛ درست همانگونه که در دسکتاپ شاهدش هستیم. توسعه‌دهندگان خواهند توانست اپلیکیشن‌های خود را برای صفحه بزرگ تر بهینه کنند.

21:47
چیپ جدید A8 که یک 64 بیتی دیگر برای اپل است. این چیپ 2 میلیارد ترانزیستور داشته و بر فرآیند 20 نانومتری تولید شده. این چیپ 13 درصد کوچک تر از a7 است.

21:48
این چیپ 50 درصد سریع تر از آیفون اصلی است. شیلر وعده می‌دهد این چیپ با نهایت قدرت کار خواهد کرد بدون آنکه دمای زیادی تولید کند.

 

21:50
شیلر در حال ارائه توضیحاتی کلی در خصوص قدرت فوق العاده این سیستم است.

21:51
این سیستم به توسعه دهندگان بازی امکان دسترسی نزدیک تر به سیستم‌های سخت افزاری و پردازنده را خواهد داد.


 

21:52
گفته می‌شود که گرافیک ارائه شده بر روی این سیستم به خوبی چیزی است که در کنسول اکس باکس شاهدش هستیم.

21:53
شیلر بر روی صحنه بازگشت. عمر باتری: مساوی یا شاید هم بهتر.

21:53
ادعا می‌شود آیفون 6 پلاس قادر است 24 ساعت صحبت بر بستر شبکه تری جی را کفاف دهد. برای آیفون 6 این مدت زمان 14 ساعت ذکر شد. پردازنده ام8 نیز که برای پردازش تحرکات است ارائه شده. 


 

21:57
پشتیبانی از LTE اکنون بهبود یافته. چیپ ام 8 کاملا عالی به نظر می‌رسد. آیفون جدیدد از VoLTE پشتیبانی میکند. که موجب بهبود کیفیت صدای مکالمات خواهد شد. وای فای نیز 802.11ac خواهد بود.

21:59

باز هم 8 مگاپیکسل… 1.5 میکرون پیکسل. گشادگی f/2.2. اما مساله‌ی مهم به گفته‌ی شیلر، سنسور iSight جدید است. ویژگی جدیدی تحت نام پیکسل‌های تمرکزی معرفی میشود. focus pixels. این پیکسل ها وظیفه تشخیص چهره و فوکوس خودکار بر روی آن را خواهند داشت. سرعت فوکوس خودکار دو برابر نسل پیش خواهد بود. قابلیت پانوراما اکنون می‌تواند تا 43 مگاپیکسل گسترش یابد. حالت پرتره به خوبی در دوربین فعال است. شیلر می‌گوید که سرعت تشخیص چهره بسیار بالاتر خواهد بود.

22:02
تشخیص لبخند و چشمک نیز بهبود یافته. آیفون 6 از لرزشگیر دیجیتال بهره خواهد برد. اما آیفون 6 پلاس لرزشگیر اوپتیکال خواهد داشت. اگر نمیدانیستید باید بگوییم که OIS با حرکت دادن لنز موجب تعدیل لرزش های دست می شود. این ویژگی اکنون در آیفون 6 پلاس در دسترس است. دوربین آیفون قادر است به ضبط ویدیو با کیفیت 1080 با 30 فریم بر ثانیه بپردازد. اسلو موشن نیز در 240 فریم بر ثانیه قرار دارد. دوربین جلویی آیفون نیز شاهد بروزرسانی بوده و برای ثبت سلفی های عالی آماده است. آیفون های جدید با نسخه هشتم سیستم‌عامل ios روانه بازار می‌شوند.

22:10
این ها بهترین گوشی‌های ساخته شده تا به امروز هستند. آیفون 6 نسخه 16 گیگ از قیمت 199 دلار آغاز خواهد شد و تا 399 دلار برای نسخه 128 گیگ ادامه خواهد یافت. برای 64 گیگ نیز کاربر باید 299 دلار پرداخت کند. اپل یک کیس سیلیکونی و یک کیس چرمی برای آیفون های جدید تولید کرده.

22:11
آیفون 6 پلاس با قیمت پایه 299 دلار برای 16 گیگ ارائه خواهد شد و 399 دلار برای 64 گیگ و 499 دلار برای 128 گیگ دریافت خواهد شد. این دستگاه ها از 19 سپتامبر عرضه می‌شوند. تا پایان سال این دستگاه ها به 115 کشور وارد خواهند شد. تیم کوک بر روی صحنه بازگشته و در حال تمجید از آیفون های جدید است. تیم کوک معتقد است دیگران تلاش می‌کنند مشکل کارت های اعتباری را از طریق روند تجاری حل کنند بجای آنکه تجربه ی کاربری را مد نظر قرار دهند.

22:26
بنابراین احتمالا یک چیپ ان اف سی درون آیفون جدید قرار دارد. همچنان صحبت ها در خصوص سادگی روش پرداخت اپل در قیاس با کارت اعتباری در جریان است. کد امنیتی پویا موجب تقویت امنیت این سیستم خواهد بود. ادی در حال کنایه زدن به حریم خصوصی پیش گرفته شده توسط گوگل است. اپل سخت در تلاش است سیستم پرداخت خود را وارد سایر کشورها نیز بکند… مسلما ما در این لیست نخواهیم بود


 

22:26
و اما یک چیز دیگر! یک محصول کاملا جدید… ما معتقدیم این محصول شیوه‌ی انتظارات مردم را تغییر خواهد داد. من بسیار هیجان زده و مفتخرم که این محصول را به شما معرفی کنم. این محصول یک ساعت است. یک ساعت هوشمند زیبا. و تیم کوک اکنون یک ساعت بر روی دستش دارد.

22:31

کوک از تیم خود تشکر می‌کند. اپل واچ شخصی‌ترین دستگاهی است که تا به حال تولید کرده ایم. این دستگاه همچنین یک ابزار حوزه‌ی سلامت محسوب خواهد شد. ساعت هوشمند اپل واچ سنسورهای کاملی در قسمت پشتی داشته و داده ها را از مچ دست کاربر دریافت خواهد کرد. هنوز حتی مشخص نیست این ساعت صفحه نمایش لمسی دارد یا نه. رابط کاربری به نظر بسیار خاص میرسد. کاربر قادر است طرح‌های مربوط به ضربان قلب خود را برای دوستان ارسال کند… ویژگی عجیبی است.

22:48
معاون اپل روی صحنه است. برای استفاده از اپل واچ نیاز به یک آیفون خواهید داشت. هنگامی که یکی از این ویبره ها را حس کردید دست خود را بالا آورده و از اعلان مربوطه آگاه خواهید شد. در اپلیکیشن نقشه نیز زوم کردن از طریق پیچ کنار دستگاه انجام می‌شود. جالب است… این اپلیکیشن به تنهایی یک دکمه‌ی اختصاصی در زیر پیچ دستگاه دارد. سیستم نوتیفیکیشن‌ها تا حدودی منعطف به نظر می‌رسد و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود بر اساس نیاز اپلیکیشن خود آن را تغییر دهند. این دستگاه به ادعای کوک انتظارات مردم از یک ساعت را تغییر خواهد داد.

23:28
خب به نظر می‌رسد این بار دیگر خبری از گفتن پر غرور یک چیز دیگر نیست و واقعا در حال جمع بندی و تمام کردن مراسم هستیم. تیم کوک از کارکنان اپل تشکر می‌کند… که البته حدود نیمی از سالن را نیز اشغال کرده‌اند. او از آن‌ها می خواهد برخیزند و آن‌ها همدیگر را تشویق می‌کنند. از همگی شما بابت همراهی این پوشش زنده تشکر میکنیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.