تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

September 10, 2014
14:07 چهارشنبه، 19ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64232

اپل از ساعت و دو آی‌فون تازه رونمایی کرد

اپل در جرین یک کنفرانس خبری در کالیفرنیا، از ساعت هوشمندی به نام "اپل واچ" رونمایی کرد. این ساعت نخستین محصول جدیدی است که از زمان عرضه آی پد و بعد از مرگ استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت معرفی می‌شود.
 
 
در این ساعت همچون تلفن‌های هوشمند می‌توان از اپلیکیشن‌های مختلفی که اختصاصا برای آن طراحی شده، استفاده کرد.
 
"اپل واچ" همچون نمونه‌های ساخت شرکت‌های رقیب، حرکات و رفتارهای فیزیکی بدن را دنبال می‌کند تا در اپلیکیشن‌های مربوط به سلامت و بهداشت از آنها استفاده شود.
 
این دستگاه همینطور با گوشی آی‌فون ارتباط برقرار می‌کند تا از امکانات آن استفاده کند.
 
نمایشگر "اپل واچ" لمسی است و می‌تواند تفاوت شدت لمس شدن را تشخیص داده و بر اساس آن دستورات متفاوتی را اجرا کند. این دستگاه همینطور با "سیری"، دستیار شخصی اپل هم سازگار است و فرامین صوتی کاربر را اجرا می‌کند.
 
روی این ساعت می‌توان ساعت‌هایی با اشکال گوناگون به نمایش درآورد یا از نقشه استفاده کرد. "اپل واچ" همینطور می ‌تواند ضربان قلب صاحبش را اندازه بگیرد. اپل بطور مشخص در زمینه عمر باتری این ساعت چیزی نگفته است.
 
هرچند شرکت‌های زیادی پیش از اپل وارد بازار ساعت‌های هوشمند شده‌اند، بسیاری از کارشناسان انتظار دارند ورود اپل روی خریداران تاثیر گذاشته و تکانی به بازار نه چندان گرم این دستگاه‌ها بدهد.
 
اپل واچ
رئیس شرکت موتورولا پیشتر به بی بی سی گفته بود که از ایده گسترش بازار ساعت‌های هوشمند توسط اپل استقبال می‌کند. این شرکت هفته پیش از ساعت هوشمند خود، موتو ۳۶۰ رونمایی کرد.
 
apple smart watch.jpg
 
"اپل واچ" که در دو اندازه عرضه خواهد شد و قرار است اوایل سال آینده میلادی وارد بازار شود، ۳۴۹ دلار قیمت دارد.
 
گوشی‌های بزرگتر
اپل همینطور از دو تلفن هوشمند تازه به نام های آی‌فون ۶ و مدلی بزرگتر به نام آی‌فون ۶ پلاس رونمایی کرد.
 
هر دو مدل از گوشی‌های قبلی اپل بزرگترند و بعضی عرضه آنها را اقدامی در جهت مقابله با روی آوردن کاربران به گوشی‌های اندرویدی تعبیر کرده‌اند. آی‌فون شش ۴.۷ اینچ یا ۱۱.۹ سانتی متر و آی‌فون ۶ پلاس ۵.۵ اینچ یا ۱۴ سانتیمتر است. این دو گوشی حدود نیم میلیمتر از مدل قبلی نازکترند.
 
وضوح نمایشگرهای دو گوشی تازه به آنچه اپل "رتینا اچ دی" نامگذاری کرده ارتقا یافته است. این به این معناست که آی‌فون ۶ در هر اینچ ۳۲۶ پیکسل و آی‌فون ۶ پلاس ۴۰۱ پیکسل عرضه می‌کند. هرچند این ارقام از مدل‌های قبلی آی‌فون بیشتر است اما از نظر تعداد پیکسل همچنان از گوشی‌هایی نظیر گالاکسی اس ۵ و نوت ۴ سامسونگ یا اچ تی سی وان کمتر است.
 
آی‌فون‌های تازه به پردازنده قوی‌تر مجهز شده و هر دو مدل وعده دوام باتری بیشتری می‌دهند. اپل گفته پردازنده A8 که در این گوشی‌ها از آن استفاده شده اجرای دستورات را ۲۵ درصد سریعتر می‌کند.
 
اپل پیش از این اصرار داشت انتخاب اندازه گوشی‌هایش را به اندازه دست انسان و امکان استفاده از گوشی با یک دست نسبت دهد. مدیر عامل سابق این شرکت زمانی گفته بود: "هیچکس گوشی‌ای که در یکدست جا نشود را نمیخرد".
 
اما به نظر می‌رسد اپل در سال های اخیر و با رقابتی شدن بازار سعی دارد خود را از نظر تنوع به رقبایش نزدیک‌تر کند.
 
آی‌فون های تازه در کنار آی‌فون 5 اس
در بازار آمریکا سهم اپل از فروش گوشی‌های هوشمند کمتر از ۳۴ درصد است در حالی که گوشی‌های اندرویدی ساخت شرکت‌های رقیب در مجموع ۶۰ درصد از سهم فروش را در دست خود دارند.
 
کارشناسان معتقدند بین طرفداران قدیمی اپل هم عطش زیادی برای گوشی‌های بزرگتر وجود داشته است.
 
خدمات پرداخت پول
آنچه بیش از تغییرات ظاهری و سخت افزاری در این گوشی‌ها توجه کارشناسان را به خود جلب کرده تعبیه فناوری "ان اف سی" یا "ارتباط حوزه نزدیک" است که امکان پرداخت پول از طریق گوشی همراه را فراهم می‌کند.
 
اپل این امکان را در قالب خدماتی به نام "اپل پی" یا خدمات "پرداخت اپل" معرفی کرده است.
 
این شرکت با همکاری ویزا، مسترکارد و آمریکن اکسپرس، بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده کارت‌های اعتباری و همینطور چند فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای قصد دارد خدمات پرداخت پول از طریق گوشی‌های تازه اش را در آمریکا عرضه کند.
 
کاربران آی‌فون می توانند تنها با نزدیک کردن گوشی یا بعدتر "ساعت اپل" به گیرنده "ان اف سی" در مغازه‌ها پول پرداخت کنند.
 
به رغم آنکه فناوری "ان اف سی" سال‌هاست در گوشی‌های ساخت شرکت‌های رقیب تعبیه شده‌اند، استفاده از آنها بسیار محدود بوده‌است.
 
رویکرد اپل در استفاده از این فناوری با کارکردی مشخص و همراه کردن بازیگران دیگری چون صاحبان کارت‌های اعتباری، کارشناسان را امیدوار کرده که بالاخره فناوری "ان اف سی" کارکرد واقعی و جایگاه خود را در بازار پیدا کند.
 
گوشی‌های تازه اپل ۱۹ سپتامبر وارد بازار می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.