رگولاتوری

September 10, 2014
18:57 چهارشنبه، 19ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64243

تاکید وزیر ارتباطات ایران بر توسعه محتوای بومی در افتتاحیه APT

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، در افتتاحیه هفتمین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه (APT) گفت: اقتصاد دیجیتال و فراگیر، یاری رسان اهداف توسعه ای در کشورهاست.

 
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر واعظی بر استفاده همگانی از سرویس ها، فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی با رعایت ارزش های فرهنگی و اجتماعی، تاکید کرد و ادامه داد: توسعه محتوای بومی که به ارزش های فرهنگی و هنجارهای اجتماعی درکشورها، احترام می گذارند حائزاهمیت است.
 
وزیر ارتباطات در ادامه، پروژه های ICT اجرا شده در ایران طی یک ساله گذشته را تشریح کرد و افزود: گسترش اینترنت در مناطق روستایی، تاسیس مراکز ICTروستایی، اجرای شبکه ملی مدارس، شبکه ملی علم و فن آوری ایران برای اتصال مدارس و دانشگاه ها،  ارائه سرویس های دولت الکترونیک و توسعه شبکه ملی اطلاعات از جمله این طرحهااست.
 
واعظی با تاکید بر توسعه و تسریع شبکه ملی اطلاعات در ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش شبکه سراسری فیبرنوری در کشور است تا بتواند خدمات بهتری به شهرها و روستاها ارائه دهد.
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای نشست وزرا بر گسترش تشریک مساعی میان کشورهای منطقه تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم  شکاف دیجیتال میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه کاهش یابد.
هفتمین نشست وزرای ارتباطات آسیا و اقیانوسیه 19 تا 20 شهریور، در بندر سری بگاوان پایتخت کشور برونئی درحال برگزاری است ودکترواعظی با وزرای دیگر کشورها دیدار و ملاقات خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.