امنیت

فناوری اطلاعات

September 10, 2014
19:53 چهارشنبه، 19ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64255

آغاز جنگ سایبری اتحادیه اروپا علیه روسیه

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دنبال شدت گرفتن بحران در اوکراین علاوه بر اینکه تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرده اند، به حملات سایبری نیز روی آورده اند.
 
کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با تصمیمات روسیه در مسایل اوکراین تحریم های متعددی را علیه این کشور اعمال کرده اند. تحریم ها از جنبه های مختلف می تواند دو طرف را متضرر کند.
 
تحریم های اتحادیه اروپا علاوه بر اینکه اقتصاد روسیه فلج می کند، کشورهای اروپای شرقی که با این کشور مبادلات اقتصادی دارند را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. با شدت گرفتن تحریم ها دسترسی روسیه به بازارهای اقتصادی و نفتی دنیا، بخش های انرژی، فناوری، واردات دارو، تجهیزات پزشکی، قطعات نظامی و….  نیز محدودتر خواهد شد. در روزهای اخیر، مقامات انگلیسی نیز خواستار محرومیت روسیه از میزبانی رقابت های جام جهانی 2018 به دلیل مداخله در نا آرامی‌های داخلی اوکراین شدند.
 
اما از سوی دیگر، دیمیتری میدویدیف، نخست وزیر روسیه در خبری اعلام کرد که با شدت گرفتن تحریم ها حریم هوایی خود را بر کشورهای غربی خواهد بست.
 
در عصر ارتباطات و مدرنیته، حملات سایبری تبدیل به یکی از قوی ترین و موثرترین جنگ ها بین کشورهایی شده که با اقدامات نظامی در روبروی یکدیگر می ایستند.
 
اتحادیه اروپا جنگ جدیدی را با عنوان "دفاع سایبری" علیه روسیه آغاز کرده است. بنا به گزارشات منتشر شده، مقامات امریکایی معتقدند که ارتش سایبری روسیه با اتخاذ استراتژی های زیرکانه توانسته به اطلاعات نظامی یا سایر اقدامات دولتی اوکراین پی برده و هر روز نیز بر شدت حملات سایبری افزوده می شود. اتحادیه اروپا در خبری اعلام کرده است، اگر روسیه حملات سایبری خود را متوقف نکند، آنها نیز به واکنش مقابل روی خواهند برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.