بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 10, 2014
21:16 چهارشنبه، 19ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64271

گزارش تصویری از کنفرانس بریج2014: هم‌اندیشی کارآفرینان موفق ایرانی با سرمایه گذاران آمریکایی

کنفرانس بریج 2014 این هفته و با حضور جمعی از ایرانیان و کارآفرینان موفق در آمریکا و تعدادی از کارافرینان ایرانی در دانشگاه برکلی در کالیفرنیا برگزار شد. در این کنفرانس، پتانسیلهای ایران برای توسعه صنایع دانش بنیان مورد بحث قرار گرفت. 

Bridge 2014-Berkeley University.jpg
 
bridge-2014-lecture-3.jpg
این کنفرانس از این جهت قابل توجه بود که شاید یکی از معدود تلاش‌ها برای نزدیک کردن فعالان آی تی در داخل کشور به فعالان آی‌تی در سیلیکون ولی بود و بسیاری از بحث‌ها هم به سمت فرصت‌هایی رفت که دو طرف می‌توانند در اختیار هم قرار دهند.
 
 
bridge-2014-lecture-2.png
در همین حال، فریدون قاسم زاده مدیرعامل افرانت نیز از دیگر سخنرانان پنل نخست این کنفرانس بود که در سخنانش گفت: بازار اینترنت ایران یکی از دست نخورده‌ترین بازارها است. مدیرعامل افرانت نیز جمعیت جوان و تحصیل‌کرده را از فرصت‌های عالی ایران برشمرد و افزود: ایران هر سال ۹ هزار فارغ‌التحصیل در زمینه‌های آی تی دارد. . قاسم زاده همچنین گفت که افرانت نخستین شرکت اینترنتی است که وارد بورس شده و در طی سه سال سهام آن ۱۰ برابر رشد داشته است. قاسم زاده همچنین تاکید کرد: برای پرورش نوآوری باید هزینه شکست را پایین آورد.

 
Bridge 2014-Berkeley conference hall-2.jpg
 
این کنفرانس در کمال تعجب و بر اساس گفته برگزارکنندگان، با استقبال پیش بینی نشده ای مواجه شد بطوری که بلیط  تمام 750صندلی کنفرانس به قیمت 125 دلار روز قبل به اتمام رسیده بود و سالن پر از جمعیت بود. 
 
 
Bridge 2014-1st panel-4.jpg
 
مذاکرات شفاهی در طی کنفرانس و ایمیلها و پیامهای دریافتی پس از آن از میل شدید بسیاری ازایرانیان مقیم آمریکا بر کمک به سازندگی و توسعه صنایع دانش بنیان درایران حکایت میکرد.
 
 
Bridge 2014-1st panel.jpg
رییس هیات مدیره همکاران سیستم یکی از سخنرانان کنفرانس  Bridge 2014 با تاکید بر اینکه استعدادهای جوانان ایرانی هنوز کشف نشده است، گفت: به نظر من ما در ایران جوانان بسیار مستعد، به روز و خود انگیخته داریم که دنیا می‌تواند روی آنها حساب کند.
 
نازنین دانشور بنیانگذار سایت تخفیفان هم از دیگر سخنرانان این مراسم بود. او گفت: از سال ۲۰۱۱ به ایران بازگشته و با راه‌اندازی تخفیفان و داشتن یک میلیون عضو به سود قابل توجهی رسیده است.  او یکی از مشکلات تجارت الکترونیکی در ایران را نماد الکترونیک دانست، اما در عین حال تاکید کرد که علی‌رغم مشکلات، آینده آی تی در ایران روشن است. او خطاب به کارافرینان گفت که به سمت ایران حرکت کنید،  از آینده نترسید. آراد رستم پور مدیرعامل و بنیانگذار شرکت زن‌هلث سخنران بعدی بود. وی گفت: کارآفرین کسی است که اگر ۱۰ نفر هم گفتند نه، او آری بگوید. او گفت: از شکست نباید ترسید اگر می‌ترسیدیم این چیزهایی الان هست نبود. به گفته رستم پور، کارآفرینان مشخصه‌های زیادی دارند اما یکی از مهم‌ترین آنها تسلیم نشدن در برابر موانع است که غیر ممکن‌ها را به ممکن تبدیل می‌کند. شهاب جوانمردی، مدیرعامل شرکت فناپ  نیز در این کنفرانس گفت: طی پنج سال گذشته شرکت فناپ هر سال ۱۵ درصد رشد داشته است. محسن ملایری فعال استارتاپ ایرانی نیز در یک ویدیو به صورت مجازی در این کنفرانس به سخنرانی پرداخت.
 
یحیی تابش استاد دانشگاه شریف هم در سخنرانی خود با ارایه نقاط عطف تاریخ توسعه علمی در ایران از صفویه تاکنون گفت که ایران به بلوغ لازم برای سرمایه‌گذاری‌های کلیدی رسیده است. سعید عمیدی از شرکت Plug&Play و پژمان نوزاد از جمله ایرانیان موفق در عرصه سرمایه‌گذاری تکنولوژی بودند که به بیان تجاربی از زندگی خود پرداختند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.