تلفن همراه

فناوری

گوشی

September 12, 2014
13:17 جمعه، 21ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64292

معرفی عینک هوشمند سامسونگ در کنار گلکسی S6

برنامه ساخت عینک هوشمند سامسونگ به شکل جدی دنبال می‌شود و گفته شده زمانی در حوالی ماه مارس 2015 برای معرفی آن به بازار مناسب خواهد بود.
 
کمپانی سامسونگ با گستره وسیعی از ساعت‌های هوشمند، بزرگ‌ترین سهم بازار گجت‌های پوشیدنی را در اختیار دارد. اما چنین عاملی سبب عقب کشیدن و توقف این شرکت در حوزه دستگاه‌های پوشیدنی نشده و شایعات نشان از تولید یک عینک هوشمند نیز دارد. 
 
 
منابع مطلع بازار به وب‌سایت Tizen Experts خبر داده‌اند که سامسونگ عینک هوشمند خود را با نام Samsung Gear Blink و در حوالی مارس 2015 به بازار معرفی خواهد کرد؛ یعنی تقریبا همان زمانی که گلکسی S6 باید به بازار وارد شود.
 
 
یکی از ویژگی‌های مهمی که امکان حضور آن در عینک هوشمند سامسونگ محتمل است، وجود قابلیت واقعیت افزوده به منظور تاباندن یک صفحه‌نمایش مجازی بر روی دست کاربر است تا بتواند به شکل واقعی کلمه تایپ در هوا امکان‌پذیر کند. سامسونگ همین حالا پتنتی را برای این قابلیت به ثبت رسانده است.
 
 
زمانی گفته شد که این محصول در IFA 2014 رونمایی می‌شود ولی این اتفاق نیفتاد. از آنجا که تا ماه مارس سال آینده مراسم مهمی توسط سامسونگ در جریان نخواهد بود، می‌توان زمانی در همان ماه را برای معرفی این محصول قطعی دانست.
 
 
هیچ مشخصاتی قطعی از عینک هوشمند سامسونگ در دست نیست و تنها حضور سیستم‌عامل سامسونگ یعنی تایزن در آن پیش‌بینی شده است. طراحی این محصول را نیز تنها می‌توان با استفاده از طراحی پتنت‌های ثبت شده تصور کرد، ولی مشخص است که چنین طرح‌های نمی‌تواند از شکل نهایی این عینک پرده بردارد. پس به نظر راهی جز صبر کردن برای درز اطلاعات بیشتر نیست!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.