فناوری‌های پوشیدنی

September 12, 2014
13:20 جمعه، 21ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64293

اپل از میزان عمر باتری اپل واچ راضی نیست

apple smart watch.jpg

باتری Apple Watch برای یک روز
 
بالأخره پس از ماه ها شایعات ضد و نقیض و طرح های متفاوتی که با نام iWatch یا iTime منتشر می شد نوبت به معرفی رسمی ساعت هوشمند کمپانی اپل رسید البته با نام Apple Watch. در برنامه سه شنبه شب اپل، این محصول که گفته می شود با حدود ۴ ماه تأخیر نسبت به آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس وارد بازار جهانی خواهد شد به نمایش گذاشته شده و توضیحاتی در مورد آن داده شد. یکی از مواردی که در این برنامه اشاره ای به آن نشد عمر باتری این ساعت بود، مسئله ای که در مورد ساعت های هوشمند به نوعی زیر ذره بین قرار گرفته است. اخیراً سخنگوی اپل Nat Kerris اعلام کرده است که باتری اپل واچ در حدود یک روز دوام خواهد داشت. این میزان تقریباً برابر با عموم ساعت های هوشمند اندرویدی موجود در بازار است، هر چند گفته می شود که Samsung Gear Live، LG G Watch و LG G Watch R رکوردی معادل دو روز دارند. باید دید که آیا مهندسین اپل می توانند تا بهمن ماه که قرار است Apple Watch به بازار عرضه شود این رکورد را بهبود ببخشند یا خیر.
 
اپل از میزان عمر باتری اپل واچ راضی نیست
سؤالی بزرگ، بسیار مهم و بی پاسخ در مورد اپل واچ باقی مانده است؛ طول عمر باتری آن چقدر خواهد بود؟ خبر رسیده که عمر باتری گجت پوشیدنی اپل یک روز خواهد بود. آیا چنین عمری که هم اندازه با عمر باتری موتو 360 می‌باشد، باعث رضایت کاربران خواهد بود؟
 
تیم کوک رییس شرکت اپل در مراسم رونمایی 30 دقیقه در مورد این محصول سخنرانی کرد بدون اینکه حتی یک بار به عمر باتری آن اشاره کرده باشد؛ به هر حال باید دلیلی برای این موضوع عجیب باشد و حالا مشخص شده که نارضایتی اپل از طول عمر باتری سبب این اتفاق بوده است.
 
John Paczkowski از نویسندگان وب سایت Recode که همیشه گزارش‌های دست اولش از اپل زبانزد وب سایت‌های خبری بوده، به نقل از منابع خود خبر داده که طول عمر باتری اپل واچ «یک روز» می‌باشد. البته این منبع ادامه داده که اپل قبل از ورود این محصول به بازار در اوایل 2015 بهینه‌سازی‌ها و تنظیماتی را برای افزایش این عمر باتری انجام خواهد داد. یکی از سخنگویان اپل نیز بدون اشاره به عمر باتری دقیق این ساعت هوشمند به Paczkowski گفته که اپل پیش‌بینی می‌کند کاربران هر شب این گجت را شارژ کنند. میزان عمری یک روزه، هم اندازه با زمان طول عمر باتری موتو 360 موتورولا می‌باشد، پس عجیب نخواهد بود اگر محصول اپل نیز تقریبا همین میزان عمر داشته باشد. اما اگر میزان عمری 24 ساعته را یک مشکل بدانیم، آیا می‌توانیم این فرض را مطرح کنیم که «مشکل باتری در اپل نهادینه شده است!» تا زمان ورود این محصول به بازار زمان زیادی باقی مانده و مشتاقان این گجت امیدوارند که اپل بتواند تغییراتی قابل توجه را حداقل در میزان عمر باتری ایجاد کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.