اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

September 12, 2014
19:30 جمعه، 21ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64305

تلاش فیس‌بوک برای از میدان به در کردن یوتیوب

همزمان با تشدید رقابت میان فیس‌بوک و گوگل؛ این شبکه اجتماعی در اندیشه از میدان به در کردن سایت یوتیوب از طریق همکاری با برخی عرضه‌کنندگان محتوای ویدیویی است.
 
به نقل از ایندیاتایمز؛ فیس بوک به همین منظور در حال مذاکره با تعدادی از تولیدکنندگان مشهور و پرطرفدار محتواست تا ویدیوهای تولیدی آنها را در شبکه اجتماعی خود عرضه نماید.
 
اگر چه فیس بوک خود در این زمینه رسما اظهارنظری نکرده،‌اما گفته می شود این شرکت در حال مذاکره با شرکت هایی همچون والت دیسنی است،البته فیس بوک قبلا هم با این شرکت ها مذاکراتی داشته است، اما از این پس برخی مجموعه‌های تلویزیونی هم به همین شکل بر روی فیس بوک به طور مرتب منتشر می شوند.
 
پیش از این اکثر ویدیوهای سایت فیس بوک مربوط به یوتیوب بوده و توسط کاربران در این شبکه اجتماعی بازنشر می شدند، اما از این پس کاربران می توانند به طور مستقیم ویدیوهای خود را در فیس بوک آپلود کنند. فیس بوک قصد دارد از این طریق به فروش آگهی نیز بپردازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.