لبه تکنولوژی

September 13, 2014
16:21 شنبه، 22ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64329

گوگل تمرکز خود فناوری‌های پزشکی را افزایش می‌دهد

شرکت گوگل به تازگی شرکتی را خریده است که برای بیماران مبتلا به لرزش‌های ناشی از اختلالات عصبی قاشق‌های هوشمند می‌سازد.
 
به گزارش رویترز، گوگل قصد دارد با خرید شرکت Lift Labs جای پای خود در حوزه فناوری‌های پزشکی و زیست‌فناوری را محکم کند. شرکت Lift Labs تولید کننده فناوری‌های قاشق‌های ویژه‌ای است که مورد استفاده بیماران مبتلا به لرزش‌های ناشی از اختلالات عصبی قرار می‌گیرد. گوگل فاش نکرده است برای خرید این شرکت چه مبلغی پرداخته است.
 
بر اساس این گزارش، گوگل این شرکت را در شعبه(Google(x خود ادغام کرده است. این غول جستجوگر در این شعبه بر طرح‌هایی مثل خودروهای خودران (بدون راننده)، پهبادها (هواپیماهای بدون سرنشین) و طرح‌های مرتبط با علوم زیستی تمرکز کرده است.
 
شرکت Lift Labs در وبسایت اینترنتی خود اعلام کرده است فروش قاشق‌های لرزش‌گیر این شرکت که هر کدام ۲۹۵ دلار قیمت دارد همچنان ادامه خواهد داشت. این قاشق‌های مجهز به حسگری است که قادر است لرزش‌های بیماران مبتلا به بیماری‌هایی مثل لرزش اساسی (Essential Tremor) و یا پارکینسون را شناسایی کند و با پایدار نگه داشتن قاشق از ریختن غذا جلوگیری کند.
 
سرگی برین، یکی از بنیانگذاران شرکت گوگل گفته است احتمال ابتلای وی به بیماری پارکینسون بیشتر از حد متوسط است، چرا که مادرش نیز به این بیماری مبتلا بوده است.
 
گفتنی است شرکت گوگل در اوایل سال جاری از آزمایش لنزهای چشمی ویژه‌ای برای مبتلایان به دیابت خبر داده بود که بیماران به کمک آن می‌توانند میزان قند خونشان را اندازه‌گیری کنند. این غول جستجوگر در سال ۲۰۱۳ نیز شرکتی با نام کالیکو (Calico) تأسیس کرد که هدف آن توسعه فناوری‌های مفید برای مقابله با مشکلات و عوارض ناشی از سالمندی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.