امنیت

اینترنت و شبکه

September 14, 2014
16:56 یکشنبه، 23ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64335

محسنی اژه‌ای: در راستای بومی کردن زیرساخت‌های فضای مجازی حرکت کنیم

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای -معاون اول قوه قضاییه- در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه،تاکید کرد: امروز همه ما موظفیم که هم تکالیفی در راستای سلامت جسم و هم تکالیفی در راستای سلامت روح جامعه انجام دهیم. یعنی باید جان و روح مردم را در فضایی سالم نگهداری کنیم.
 
سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: اینکه بگوییم چون نمی توانیم قطره قطره های آبهای جاری در تمام کشور را بهداشتی کنیم، پس این کار را رها کنیم آیا منطقی است و آیا این گفتار با عقل منطقی جور در می آید؟ یقینا عقل این را نمی گوید و می گوید باید همه تلاش و همت خود را به کار ببندیم، تصفیه خانه درست کنیم و تا جایی که می توانیم آب را بهداشتی کنیم و اگر این کار را نکردیم، ما محکومیم.
 
محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز از طریق ماهواره ها به صورت شبانه روز هزاران مفسده در سطح جامعه ما پمپاژ می شود و از طریق فضای مجازی نیز به همین صورت روزانه هزاران مفسده به ذهن و روح بچه ها و جوانان پمپاژ می شود، آیا می توانیم بگوییم که ما نسبت به این مسائل بی تفاوت هستیم و ادعا کنیم چون ما نمی توانیم جلوی همه اینها را بگیریم، پس رهایش کنیم.
 
وی تاکید کرد: مردم این کشور در حوزه های مختلف بارها و بارها نشان داده اند که می توانند کارهای نشدنی را شدنی کنند، لذا ما باید در راستای بومی کردن زیرساخت های فضای مجازی حرکت کرده و در این جهت کار کنیم که کمترین آسیب ها از این طریق متوجه جوانان ما شود.
 
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بسیاری از هنجارشکنان در جامعه هستند که خاطر مردم را آزرده می کنند، لذا باید با همکاری شورای تامین، پیشگیری و برخوردهای مناسب و بازدارنده با آنها صورت گیرد که در نهایت رضایت مردم جلب شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.