اینترنت و شبکه

September 15, 2014
15:20 دوشنبه، 24ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64337

اینترنت ارزان می‌شود

تسنیم: جلسه مشترک وزیر ارتباطات با شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی و اپراتورهای ثابت و سیار با تأکید بر کاهش قیمت اینترنت برگزار شد.
 
جلسه مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مدیران شرکت‌های انتقال‌ داده‌ها (PAP) و اپراتورهای ارتباطات ثابت و سیار روز شنبه با موضوع "توسعه خدمات محتوایی و حمایت از تولید محتوا در داخل کشور" برگزار شد.
در این جلسه که اکثر بازیگران تأثیرگذار در حمایت از تولید محتوا حضور داشتند، کاهش قیمت اینترنت براساس تولید محتوای داخلی مورد تأکید قرار گرفت.
تعدادی از شرکت‌های ندا (PAP) از کاهش قیمت اینترنت بر مبنای محتوای میزبانی‌ها (هاست) داخل کشور خبر دادند و وزیر ارتباطات نیز با حمایت از این اقدام، خواستار کاهش قیمت ارائه خدمات اینترنتی بر روی محتواهای تولید شده در داخل کشور شد.
در حال حاضر 40 درصد تولید محتوای مورد استفاده کشور بر روی هاست‌های داخلی قرار دارد که براساس نتیجه حاصل از این جلسه، ترتیبی اتخاذ خواهد شد که ارائه خدمات اینترنتی برای استفاده از این بخش از محتوا با قیمت ارزان‌تری صورت گیرد.
در همین حال به نظر می‌رسد در کنار شاخص‌های کمی اشاره شده در پیش‌نویس طرح ساماندهی پروانه‌های PAP، PSTN، ISDP و ISP که اخیراً توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است، برای تمدید پروانه‌های این گروه از شرکت‌ها، شاخص‌های کیفی مانند ایجاد بستر مناسب برای استفاده ارزان‌تر از تولید محتوای داخل کشور ملاک عمل قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.