تلفن همراه

گوشی

September 16, 2014
20:57 سه شنبه، 25ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64387

مروری بر سامسونگ گلگلسی فایو مینی

سامسونگ گوشی سری کوچکتر مدل معروف گالاکسی اس ۵ را با نام گالاکسی اس ۵ مینی به خط تولید فرستاده ، این مدل مانند بعضی از کارخانه های موبایل سازی دیگر سری کوچکتر همان پرچمدار نیست بلکه فقط شباهت های ظاهری به هم میدهند حتی سامسونگ اجازه نداده که مشخصات آنها به یکدیگر شبیه باشد برعکس برندی مانند سونی که سری مینی یک مدل پرچمدار ، مشخصاتی نزدیک به آن دارد اما با این تفاوت که سایز کوچکتری دارد.
 
 
امسال مدل مینی اس ۵ بر خلاف مدل قبل یعنی اس ۴ از مشخصات بهتر و شبیه تری نسبت به مدل پایه برخوردار شده است ، در این مدل یعنی گالاکسی اس ۵ مینی صفحه AMOLED بزرگتر با تراکم پیکسلی بیشتر از ۳۰۰ppi وجود دارد اما دوربین همچنان ۸ مگاپیکسل است با توجه به دوربین مدل اس ۵ که ۱۶ مگاپیکسل است یعنی دوبرابر رزولوشن بالاتری دارد، ولی با وجود این تفاوتها شباهتهایی نیز با مدل اصلی دارد از جمله اینکه مقاوم در برابر آب میباشد و اسکنر اثر انگشت دارد.
 
نقاط مثبت
 
دو نوع تک و دو سیم کارت دارد
اتصال LTE
صفحه ۴٫۵ اینچ ۷۲۰*۱۲۸۰ Super AMOLED به همراه ۳۲۶ppi
اندروید ۴٫۴ کیت کت
چهار هسته ای ۱٫۴ به همراه پروسسور Cortex-A7 و ۱٫۵ گیگا بایت حافظه رم
حافظه داخلی ۱۶ گیگا بایت به همراه ورودی مموری کارت
دوربین ۸ مگاپیکسل به همراه فلاش LED و دوربین جلو ۲٫۱ مگاپیکسل به همراه فیلمبرداری ۱۰۸۰p
ضمانتنامه IP67 یعنی مقاوم بودن در برابر آب و گرد و غبار
اسکنر اثر انگشت
کنترل کننده ضربان قلب
قابلیت انجام بعضی از امور توسط حرکات دست و یا حرکت گوشی
باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر
 
و اما نبود خروجی تلویزیون و یا وجود NFC در مدل خاص LTE و همچنین نبود میکروفون حذف صدا در حین مکالمه مواردی هستند که در گالاکسی اس ۵ مینی به چشم میخورند.
 
شخصیتی که در واقع در وجود مدل معروف گالاکسی اس ۵ نهفته میباشد در وجود مدل مینی آن نیز اثری از آن به چشم میخورد مانند مقاوم بودن آن در برابر آب و گرد و غبار که باعث میشود طرفدارهای بیشتری داشته باشد و در با گوشیهایی مانند SONY XPERIA Z1 و HTC One mini 2 مقایسه شود.
 
سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی در مقایسه با گالاکسی اس ۵ از مشخصات مشابهی برخوردار و نسبت به بقیه مدلهای مینی شبیه ترین به مدل اصلی خود است و این بدان معناست که این مدل نسبت به همتاهای دیگر خود بسیار مقرون به صرفه میباشد.
 
این گوشی طیف وسیعی از مشتریان را نشانه گرفته ، از آن جمله هستند کسانی که میخواهند گوشی آنها در جیبشان سنگینی نکند ، آنها که گوشی ضد آب و گرد و غبار در سایز کوچک میپسندند و البته آنهایی که سامسونگ گالاکسی اس ۵ میخواهند اما با قیمت مناسبتر و کوچکتر.
 
محتویات جعبه سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی
 
 
جعبه این گوشی تقریبا اندازه خود گوشی است اما آنچه در زیر گوشی وجود دارد یک عدد هدفون و یک عدد کابل USB و شارژر آن میباشد.
 
 
ابعاد
 
این گوشی در نوع خود بسیار جمع و جور میباشد در حالی که اندازه های گوشی ۹٫۱*۶۴٫۸*۱۳۱٫۱ میلیمتر میباشد یعنی درست در وسط رقیبان خود قرار گرفته، ابعاد این گوشی از مدل قبل خود یعنی Samsung Galaxy S4 mini و iphone 5s بزرگتر و البته از htc one mini 2 و SONY XPERIA Z1 compact نیز کوچکتر است. نکته دیگر اینکه ضخامت گوشی در مقایسه با رقیبان چندان جذاب نمیباشد، برعکس ضخامت وزن آن بسیار مناسب (۱۲۰ گرم) و در مقایسه با اس ۵ بسیار سبکتر میباشد.
 
 
طراحی و کیفیت ساخت
 
به نظر میرسد که سامسونگ از طراحی مدل اصلی یعنی گالاکسی اس ۵ بسیار رضایتمند بوده که طراحی مدل مینی را نیز بر اساس مدل اصلی انجام داده، در مقایسه کنار هم نیز مشاهده میشود که از بالا تا پایین هر دو گوشی نیز کاملا مانند هم هستند به صورتی که محل قرار گیری دوربین ، بلندگو ، جک ۳٫۵ میلیمتری و غیره کاملا مشابه میباشد، اما تفاوتهایی نیز وجود دارد مثلا اولین چیزی که به چشم می آید سایز دو گوشی است، پورت Micro USB در گوشی گالاکسی اس ۵ مینی ضد آب میباشد و احتیاجی به در محافظ ندارد و همچنین لنز دوربین در مدل گالاکسی اس ۵ بیرون زده است که در مدل اس ۵ مینی اینچنین نیست.
 
 
سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی در مقایسه با htc one mini 2 از ابعاد کوچکتری بهره برده و البته این به دلیل نداشتن بلندگوهای استریو در جلوی گوشی میباشد، در مقایسه باید گفت که برتری htc one mini 2 نسبت به اس ۵ مینی نشست بهتر آن در دست میباشد.
 
 
طراحی پشت گوشی سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی مانند گالاکسی اس ۵ میباشد که از رنگ مات و طرح نقطه داری برخوردار است، از لحاظ طراحی بسیار طرح قابل قبولی دارد و بعد از SONY XPERIA Z1 Compact دومین مدلی است که از لحاظ ظاهر کاملا شبیه مدل اصلی خود میباشد.
 
 
مرکز فرمان و هدایت گوشی
 
مهمترین قسمت هدایت کننده گوشی صفحه ۴٫۵ اینچی آن میباشد که بیشترین دستورات از طریق آن داده میشود ، در قسمت پایین صفحه نمایش سه دکمه وجود دارد که دکمه وسطی آن فیزیکی و دو منظوره میباشد، این دکمه کلید رفتن به Home و همچنین اسکنر اثر انگشت میباشد و دو دکمه لمسی دیگر نیز کلید بازگشت و کلید برنامه های اخیر میباشند.
 
در بالای صفحه نمایش محل قرار گیری خروجی صدای گوشی میباشد که در طرف راست آن حسگر نور محیط و حسگر مجاورت و همچنین دوربین ۲٫۱ مگاپیکسلی جهت مکالمات تصویری قرار دارد و در طرف چپ LED جهت نمایش اعلانات وجود دارد که در حالت عادی اصلا دیده نمیشود فقط در زمان نیاز چشمک میزند. کلید خاموش/روشن در سمت راست و کلید یک تکه ولوم نیز در سمت چپ گوشی موجود میباشد.
 
در بالای گالاکسی اس ۵ مینی در محل قرار گیری IR blaster که میتواند کنترل تلویزیون شما را بر عهده بگیرد و جک ۳٫۵ میلیمتری صدا و همچنین میکروفون دوم قرار دارند البته میکروفون دوم برای حذف صدای اضافه محیط طراحی نشده بلکه برای ضبط صدای استریو میباشد. در قسمت انتهایی گوشی میکروفون اصلی و پورت Micro USB قرار گرفته اند، پورت Micro USB در مدل گالاکسی اس ۵ مینی ضد آب بوده و مانند گالاکسی اس ۵ در پوش جهت وارد نشدن آب به آن ندارد، که البته باعث میشود که قرار نباشد هر دفعه برای شارژ در آن را باز و بست کنید.
 
در پشت این گوشی یک عدد دوربین ۸ مگاپیکسل به همراه یک عدد فلاش LED که جدا از فلاش دوربین قرار است به اسکنر ضربان قلب که در کنار آن میباشد نیز کمک کند و در نهایت بلندگوی گوشی که در انتهای آن قرار گرفته نیز به چشم میخورد.
 
تفاوت عمده گالاکسی اس ۵ مینی و گالاکسی اس ۵ در نداشتن سنسور حرکت در هوا میباشد (Air gesture sensor)
 
علاوه بر آنکه سامسونگ سعی کرده که طراحی گالاکسی اس ۵ به طور کامل به گالاکسی اس ۵ مینی منتقل شود بلکه سعی کرده دقیقا همان جنس به همراه همان راحتی نیز منتقل شود.
 
صفحه نمایش Super AMOLED
 
صفحه نمایش سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی ۴٫۵ اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi است، احتمالا پنل صفحه نمایش سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی و سامسونگ گالاکسی آلفا یکسان میباشند.
 
مصرف و عمر باتری
 
سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی از باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر/ساعت بهره میبرد، این باتری در تست خود توانسته ۷۲ ساعت دوام بیاورد با مصرف عادی یعنی تماشای یک ساعت فیلم، اینترنت گردی و روزانه یک ساعت مکالمه. البته با این باتری میتوان ۱۲:۱۸ ساعت مکالمه، یا ۱۳:۱۴ ساعت وب گردی و یا ۱۱:۰۲ ساعت ویدیو تماشا کرد که در نوع خود بسیار خوب میباشد. مدت زمان آماده باش آن نیز ۲۵۰ ساعت میباشد.
 
 
پردازنده
 
پردازنده این گوشی از نوع Exynos 3 Quad 3470 chipset به همراه ۱٫۵ گیگا بایت حافظه رم ، چهار هسته ای ۱٫۴ گیگا هرتز Cortex-A7 و پردازنده گرافیکی Mali-400MP4 میباشد که با پردازنده Snapdragon 400 مقایسه میشود.
 
برقراری ارتباط
 
سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی در مدلهای تک سیم کارت و دو سیم کارت عرضه میشود، از دیگر وسایل ارتباطی آن میتوان به  dual-band Wi-Fi a/b/g/n ، low-energy Bluetooth 4.0 ، GPS with A-GPS and GLONASS و همچنین infrared port . این گوشی همچنین از درگاه کارت حافظه تا حداکثر حافظه ۶۴ گیگابایت و MicroUSB  از نوع ۲٫۰ و البته USB on the go نیز پشتیبانی میکند.
 
سیستم عامل
 
سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی از آخرین سری اندروید کیت کت بهره میبرد به علاوه آخرین تغییراتی که سامسونگ در مدل گالاکسی اس ۵ انجام داده. قفل صفحه این گوشی دیگر از ویجت تبعیت نکرده و نکته مهم آن امنیت آن است که توسط اثر انگشت تامین میشود و میتواند تا ۳ انگشت شما را در حافظه داشته باشد، در صورت نیاز میتوان از رمز عبور نیز جهت باز کردن گوشی استفاده کرد، در نتیجه هیچ گاه نمیشود که دستگاه شما فقل شود و نتوانید آن را باز کنید.
 
 
سامسونگ امکانات بسیار زیادی را در گوشی فراهم کرده از جمله آن MY Magazine میباشد که کلیه اخبار و ارتباطات اجتماعی شما را به سمع و نظرتان میرساند. کشوی اعلانات مانند گالاکسی اس ۵ میباشد، از آنجایی که صفحه نمایش گالاکسی اس ۵ مینی از گالاکسی اس ۵ کوچکتر است در نتیجه در حالت Multi Window نیز بهره نمیبرد. حالت دیگری رابط کاربری گوشی دارد به نام حالت ساده که در این حالت اکثراً برنامه های کاربردی با بزرگنمایی در اختیار شما قرار دارد، در این حالت برنامه قدم شمار نیز در صفحه اصلی قرار دارد که نشان دهنده حالتی است مناسب برای ورزش و پیاده روی. حالت دیگری به نام خصوصی نیز وجود دارد که در این حالت شما میتوانید فایلهای موجود در گالری را قفل کرده و فقط در صورتی که با اثر انگشت و یا رمزتان آنها را باز نمودید نمایش داده شوند.
 
مکالمه
 
آنتن دهی این گوشی خوب و کیفیت مکالمه آن چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت مناسب میباشد، از آنجایی که این گوشی میکروفون حذف کننده نویز ندارد اما این تاثیری بر کیفیت مکالمه نگذاشته است.
 
کیفیت صدای خروجی
 
کیفیت صدای خروجی این گوشی بسیار عالی است در حدی که در مقایسه با هم رده های خود از کیفیت بالاتری برخوردار است. حداکثر توان خروجی آن نیز بسیار بلند و با کیفیت عالی میباشد. همچنین هدفون آن نیز صدای مناسبی دارد .
 
 
عکاسی
 
سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی به یک دوربین ۸ مگاپیکسل مجهز شده که میتواند عکسهایی با اندازه ۲۴۴۸*۳۲۶۵ رزولوشن در سایز ۴:۳ بگیرد البته این دقیقاً نصف ابعادی است که گالاکسی اس ۵ با دوربین ۱۶ مگاپیکسل میتواند بگیرد اما رابط کاربری دوربین در هر دو مدل یکسان میباشد.
 
 
کیفیت عکسهای گرفته شده بسیار خوب میباشد ، سرعت عکاسی و همچنین سرعت فوکوس دوربین بسیار عالی میباشد. حالتهای مختلفی برای عکاسی وجود دارد از جمله آنها پانوراما ، مینی پانوراما، ماکرو و HDR که سامسونگ از کیفیت بسیار خوبی را نیز در حالتهای مختلف ارائه میکند.
 
 
فیلمبرداری ۱۰۸۰p
 
فیلمبرداری با این گوشی بسیار خوب و با جزییات بالایی انجام میشود، دوربین این گوشی توانایی فیلمبرداری با کیفیت۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد ، میکروفون دوم نیز قابلیت ضبط صدای استریو را برای گوشی فراهم میکند. شما میتوانید با لمس هر نقطه در حین فیلمبرداری در همان نقطه فوکوس کرده و فیلمبرداری کنید.
 
برنامه های دیگر
 
My Files از جمله برنامه هایی است که سامسونگ در اختیار شما قرار میدهد جهت دسته بندی عکسها ، فیلمها ، آهنگها و اسناد شما. S Health برنامه ایست جهت شمردن قدمهای شما در زمان ورزش و یا پیاده روی . برنامه S Planner جایگزین برنامه تقویم همیشگی گوگل شده این برنامه قابلیت دیده شدن در حالتهای سالیانه ، ماهیانه ، هفتگی و روزانه را دارد به همراه انجام امور روزانه و غیره. ماشین حساب و ضبط صدا و آلارم نیز برنامه های دیگر موجود بر روی گوشی هستند.
 
توضیحات نهایی و نتیجه
 
سامسونگ گالاکسی اس ۵ مینی در رده گوشی های متوسط بازار گوشی مناسب با امکانات بسیار خوبی میباشد ، از لحاظ سرعت عمل و پردازش نیز بسیار گوشی ایده عالی میباشد. دوربین خوب ، IR Blaster جهت کنترل تلویزیون و Motion Gesture همه و همه دست به دست هم داده و گوشی بسیار خوبی را آماده کرده اند.
 
برتری های گوشی نسبت به سایر رقبا
 
صفحه نمایش بسیار خوب
خوانا بودن صفحه نمایش در نور خورشید
بلند گو با کیفیت صدای بسیار خوب
دوربین با کیفیت
باتری با عمر ۷۲ ساعت
پردازنده خوب (چهار هسته ای ۱٫۴ گیگا هرتز)
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.