اپراتورها

تلفن همراه

September 17, 2014
12:55 چهارشنبه، 26ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64399

نوکیا و اینتل در بریتانیا R&D مشترک تاسیس می کنند

نوکیا و اینتل اعلام کردند که آنها در حال تاسیس تسهیلات R&D مشترک در بریتانیا هستند. این امر منابع و قابلیت هایی را به ارمغان خواهد آورد که توسعه برنامه ها و سرویس های موبایلی جدید بر اساس برنامه های نوکیا و پشتیبانی از شرکت برنامه سازی آن را به همراه خواهد داشت.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این  راهکار  با سرور های قدرت یافته بر اساس تکنولوژی اینتل استفاده شده در ایستگاه های اصلی  خواهد بود. پردازش داده هوشمند قرار گرفته در لبه شبکه ، قابلیت های محاسبات ابری توزیع شده را به کاربران موبایل  نردیکتر خواهد کرد و نسل جدیدی از خدمات محلی را میسر خواهد ساخت.
 
EE ، اولین اپراتور بریتانیایی است که از این تسهیلات استفاده خواهد کرد. که  از این سرویس ها با برنامه هایی برای فراهم آوردن ارتباط از شبکه LTE خود برای استفاده از این ابتکار بهره خواهد برد.
 
ایستگاه اصلی با برنامه های مایع، با تکنولوژی عمومی که شامل یک سرور قدرت گرفته از فناوری اینتل برای فراهم آوردن پردازش هوشند و قابلیت های ذخیره سازی محتوا و برنامه ها مجهز خواهد شد.  این کار تحویل محتوا و خدمات بر مبنای تلفن هوشمند و تبلت را شتاب میدهد. در عین حال مقدار داده عبوری بین ایستگاه اصلی و شبکه یا اینترنت  را کاهش میدهد.
 
این ارتقاها بهینه سازی و استقرار کارامد  و نزدیکتر سرویس های ابری محور و محلی را به مشترک میسر میسازد. برای مثال داده های با دسترسی مکرر مانند تکرار فوری ویدیو ها و یا آمار بازیکنان در مسابقات ورزشی میتواند  از جایی نزدیکتر به کاربران تحویل داده شود که کاهش بار شبکه را منجر میشود زیرا نیاز نیست که محتوا مکررا در شبکه درخواست و تحویل شود. در نتیجه ، تجربه کاربر به طور قابل توجهی بهبود می یابد.
"فوق  پاسخگویی" همچنین سرویس های محلی جدیدی مانند تبلیغات تجاری زمان – واقعی ، و یا ویژگی های مبتنی بر نزدیکترین محل و یا محتوا محور را مقدور میسازد.
 
دیرک لیدمیر ، رییس برنامه های مایع در شبکه نوکیا گفت: "این ابتکار مشترک تکراری قوی از همکاری برای توسعه برنامه های مایع برای بازار است. این امر همچنین نقش کلیدی در انتقال  چشم انداز سرویس های موبایلی بریتانیا بازی میکند. ما پیوستن تمام اپراتور ها را به ما در این سرمایه گذاری هیجان انگیز خوش آمد میگوییم . این همکاری فرصت های فوق العاده ای را برای توسعه دهندگان نرم افزار ارائه فراهم می سازد که مهارت خود را در جهان نشان دهند."
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.