اپلیکیشن

تلفن همراه

فناوری

September 17, 2014
13:00 چهارشنبه، 26ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64404

تماس تصویری به قابلیت‌های Viber افزوده شد

مرکز Viber ارایه کننده خدمات ارتباط اینترنتی که سال گذشته به قیمت 900 میلیون دلار به شرکت ژاپنی Rakuten واگذار شد، قصد دارد گام‌های خود را از تماس صوتی و پیام‌های نوشتاری فراتر ببرد و در آخرین به‌روزرسانی خود امکان برقراری تماس‌های تصویری را در اختیار صاحبان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS گذاشته است.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز از مدت‌ها قبل امکان برقراری تماس تصویری را روی ابزار خود مخصوص رایانه‌های رومیزی ارایه کرده بود و این بار "تالمون مارکو"(Talmon Marco) مدیرعامل شرکت Viber توضیح داد که هم‌اکنون آمادگی کامل دارد تا امکان برقراری تماس‌های تصویری را برای دستگاه‌های موبایلی هم فراهم کند.
 
مدیرعامل شرکت Viber توضیح داد که بیش از 2 سال به صورت آزمایشی این قابلیت را مورد بررسی قرار داده است و پس از انجام تمامی آزمایشات، هم‌اکنون تصمیم به ارایه سرویس مذکور گرفته است.
 
مارکو همچنین اظهار داشت که این سرویس به صورت جامع طراحی شده است تا امکان برقراری تماس‌های تصویری برمبنای انواع شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی فراهم شود. اما باید توجه داشت که اگر کاربران به شبکه‌های ضعیف متصل شوند، نمی‌توانند از مزایای برقراری ارتباط تصویری مبتنی بر کیفیت HD بهره ببرند.
علاوه بر این، ابزار ارتباطی Viber 5.0 مخصوص دستگاه‌های موبایلی اندرویدی و iOS کدهای QR را نیز ارایه می‌دهد تا امکان به‌اشتراک گذاری جزییات مربوط به لیست افراد موجود در دفترتلفن فراهم شود. بر این اساس، اگر شما یک شخص جدید را ببینید و بخواهید اطلاعات خود را با او به اشتراک بگذارید، تنها کافی است که با استفاده از موبایل خود کد او را اسکن  کنید.
 
مارکو اعلام کرد که پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی سه اتفاق بزرگ دیگر را برای ابزار Viber رقم می‌زند که یکی از آن‌ها ارایه بازی‌های پیشرفته برای این نرم‌افزار است، بعدی مربوط به سرویس تجارت الکترونیک می‌شود و سومین قابلیت هم تغییر سیستم کلی برقراری ارتباط با این ابزار پیام‌رسان است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.