اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

September 19, 2014
11:46 جمعه، 28ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64455

رگولاتوری اصلاحات پروانه مخابرات برای دریافت پروانه 3G را اعلام کرد: اصلاح تعهدات توسعه دیتا، سرانه نرخ بیت، تغیین سهم مخابرات از بازار

mobile data.jpeg

به گفته معاون رگولاتوری، اصلاح تعهدات توسعه در بخش دیتا و ADSL، نرخ بیت به ازای هر کاربر و تعیین سهم مخابرات در بازار، بخشی از اصلاحیه پروانه شرکت مخابرات در جریان دریافت مجوز 3G است.
 
صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اصلاحات پروانه مخابرات در جریان اعطای مجوز 3G، اظهار داشت: در جریان بررسی شروط دریافت مجوز 3G از سوی اپراتورها، فرصتی فراهم شد تا شرایط و محدودیت‌هایی در پروانه مخابرات به عنوان اپراتور غالب در بازار، گنجانده شود که به این ترتیب یک ماده با 12 بند به پروانه این اپراتور اضافه شد.
 
وی ادامه داد: بخش اعظم مذاکرات در این بخش بود و اتفاقا یکی از دلایلی که مذاکرات با همراه اول برای دریافت مجوز نسل 3 نسبت به ایرانسل طولانی شد، همین ماده بود.
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از جمله این شروط، اصلاح تعهدات توسعه و اجرا در بخش دیتا و ADSL بود. گسترش دیتای این اپراتور در 8 شهر توسعه یافته، مشروط به ورود به شهرهای کوچک شده و نمی‌تواند تنها در شهرهای بزرگ سرویس ارائه کند.
 
وی ادامه داد: همچنین موضوع Bit rate (نرخ بیت به ازای هر یوزر) در پروانه این اپراتور شفاف شده است.
عباسی تصریح کرد: علاوه بر این، در پروانه این اپراتور بخشی با موضوع سهم مخابرات در بازار پیش‌بینی شده که فعلا جای عدد این سهم خالی است و هر زمان روی این عدد به جمع‌بندی رسیدیم، اپراتور موظف به رعایت آن است.
 
معاون رگولاتوری خاطرنشان کرد: برای تعیین سهم مخابرات منتظر تعیین تکلیف اپراتورهای ارتباطات ثابت هستیم تا ببینیم این اپراتورها چطور فعالیت می‌کنند و تا چه اندازه می‌توانیم برای توسعه این بخش به آنها اتکا کنیم.
 
وی یادآور شد: اصلاحیه پروانه مخابرات پس از نهایی شدن و اعطا، در دسترس عموم قرار داده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.