اپراتورها

امینت

تلفن همراه

September 21, 2014
21:12 یکشنبه، 30ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64491

مواجهه یک میلیارد دستگاه متصل به شبکه LTE با تهدید امنیتی BYOD در سال ۲۰۱۴

سینا: مارتین ناس، مدیر امور فناوری در Vitesse Semiconductor معتقد است رشد سریع بازار BYOD و همراهی آن با شبکه‌های ۴G و سلولی، خطر بزرگی را در فناوری اطلاعات رقم زده است که باید هر چه زودتر بازار جهانی چاره‌ای برای آن بیندیشد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، وی متوجه شده باوجودی که شبکه‌های موبایل به طور قابل توجهی ایمن‌تر از نقاط Wi-Fi هستند ولی برای شبکه‌های LTE نیاز به سلول‎های کوچکی وجود دارد و قابلیت‌های LTE-A این خطرهای امنیتی را افزایش می‌دهد. قرارگیری سلو‎های کوچک در خیابان نسبت به ایستگاه‌های قدیمی با خطرات بیشتری مواجه هستند. او متذکر شده است که انتقال داده‌ها در سلول‎های کوچک گاها توسط شبکه‌های تامین کننده‌ی ثالثی انجام می‌شود که استانداردهای امنیتی همچون اپراتور وایرلس را دارند.
 
متعاقبا سلول‌های کوچک به خودی خود مستلزم تصدیق اعتبار بر شبکه تامین کننده خدمات بوده و ترافیک برگشتی به تامین کننده‌ از جمله دسترسی ثالث به شبکه تامین کننده کدگذاری شده است. با وجودی که برای این کار می‌توان از فناوری کدگذاری همچون IPSec استفاده کرد، فناوری‌های جدید مبتنی بر Ethernet همچون مشتقاتی از MACSec (IEE 802.1AE) می‌توانند از نظر قیمتی موثرتر باشند و بهتر برای شبکه‌های سلولی کوچک به کار روند.
با درنظر گرفتن نیازمندی شبکه‌های LTE و LTE-A به زمان بندی دقیق، ناس از اهمیت امنیت زمان بندی شده صحبت کرد چون زمانبندی GPS در برخی موارد که گیرنده ضعیف است ناپایدار است. این در مواقعی است که سلول‎های کوچک در بخش‎های شلوغ هیچ اتصالی به ماهواره ندارند یا اینکه در فضای بسته قرار دارند که در آن امواج GPS نمی‌تواند از دیوار عبور کند. در خطر بودن سلول‌های کوچک به مشکلات GPS نگرانی دیگری است. او در ادامه افزود زمان بندی شبکه‌های پاکت با استفاده از IEEE 1588 (1588) جایگزین مناسب GPS برای سلول‎های کوچک است البته تا زمانی که ۱۵۸۸ ایمن باشد. دقت زمانبندی و کدگذاری معمولا باهم منافات دارند ولی پیاده سازی مبتنی بر جریان MACsec حال که از نسبت خطی کدگذاری AES با دقت نانو ثانیه‌ای استفاده می‌کنند دیگر از این مشکل رنج نمی‌برد.
این توسعه‌ها برای ادامه رشد و موفقیت فناوری موبایل ضروری است. با توجه به رشد ترافیک‌ها در این شبکه‌های سلولی از دستگاه‌های موبایل دکتر ناس گزارش IDC مبنی بر صادرات ۱٫۲۵ میلیارد گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۴ را یادآوری کرد که ۲۳ درصد بیشتر از سال پیش بوده است.
پیش بینی می‌شود که این صادرات به طور سالانه تا ۲۰۱۸ تا ۱٫۸ میلیارد افزایش داشته باشد و با افزایش این سلول‌های کوچک بیش از هر زمانی خطرات امنیتی رشد می‌یابد.
ناس گفت: BYOD یک اتصال انقلابی است که قابلیت ارتباط بهتر و نیروی کار تولیدکننده‌تری را دارد. البته به عنوان یک صنعت ما باید بر خطرات امنیتی بالقوه تمرکز کنیم تا شبکه‌های ۴G LTE بتواند به کسب و کار خود ادامه داده و از مزایای BYOD بهره برده و در عین حال امنیت شبکه‌های خود را حفظ کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.