امینت

تلفن همراه

September 21, 2014
21:13 یکشنبه، 30ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64492

پاکستان دسترسی نظامی ها به سیم کارت ها را کاهش داد

سینا: مقام‌های دولتی می‌گویند دسترسی تروریست‌ها و دیگر مجرمان در پاکستان به سیم‌ کارت دشوار شده است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، خرم علی مدیر مخابرات پاکستان گفت: فروشند‌ه‌ها و مراکز ارتباطی در پاکستان باید برای فروش سیم کارت کپی کارت ملی شناسایی و اثر انگشت متقاضی را بر دستگاه بیومتریک دریافت کنند.
این قانون جدید توسط چادهری ناصر علی خان، وزیر داخلی پایه گذاری شده است. او چندی پیش نگرانی‌های خود در مورد سوء استفاده از سیم کارت‌ها توسط تروریست‌ها و مجرمین را مطرح کرده بود.
مقام‌های دولتی پاکستان در تلاش هستند از تماس ناشناس تروریست‌ها برای درخواست پول و ارتباط مخفی آنها با یکدیگر پیشگیری کنند.
مقام‌های دولتی این کشور پیش بینی می‌کنند که سیستم جدید موجب کاهش سوء استفاده از گوشی موبایل در تروریسم، گروگان گیری، اخاذی و جرم‌های دیگر شود.
ناصر علی خان به روزنامه Centeral Asia Online گفت: انگیزه‌ پشت این اقدام کاهش نگرانی‌های امنیتی است. استفاده از سیم‌ کارت‌های تایید نشده و غیر معتبر در ۸۰ درصد تروریسم‌ها و فعالیت‌های مجرمانه پاکستان نقش داشته است.
پاکستان اولین و تنها کشوری است که برای خرید سیم کارت از تایید بیومتریک اثر انگشت استفاده می‌کند.
ماهنامه‌ Flare گفته است: ۱۲۹٫۶ میلیون سیم کارت در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این بین بسیاری از آنها تایید نشده‌اند.
دوست محمد خان، رئیس دادگستری پیشاور در سپتامبر پیش رای ممنوعیت تمامی سیم‌ کارت‌های ثبت نام نشده اپراتورهای پاکستان و افغانستان را صادر کرد چون مراجع قانونی پی بردند که بیشتر آنها در سرقت‌ها، اخاذی‌ها و تروریسم شرکت داشته‌اند.
به گفته وی بیشتر کاربران گوشی‌های موبایل با PTA همکاری کردند و این موجب بلاک شدن حدود شش میلیون سیم کارت در پاکستان شد.
ارزیابی‌های موثر امنیتی پاکستان
رضا احمد موسس Mobilink در پیشاور این فرایند را اینگونه توضیح داد: هر مشتری باید کارت ملی خود را پیش از خرید سیم کارت نشان دهد. سپس باید همخوانی اثر انگشت خریدار با پایگاه داده‌های امنیتی ملی ثبت نام (NADRA) تایید شود که این برای شبکه‌های سلولی ۱۰ سنت آمریکا هزینه دارد.
این فرایند ۱۵ الی ۲۰ ثانیه زمان می‌برد و می‌تواند در حین فعال سازی سیم کارت انجام گیرد که تقریبا نیم ساعت زمان می‌برد.
عقیل یوسفزی، خبرنگار ارشد و تحلیلگر امنیتی گفت: به خاطر وضعیت امنیتی نگران کننده کشورمان از این تایید بیومتریک اثر انگشت استقبال خوبی شده است.
با وجود این سیستم جدید حمایت فناوریک بهتری نیز از آژانس‌های دولتی ملاحظه خواهد شد.
او افزود: پیشگیری‌های هر چه بیشتر و نصب دستگاه‌های تشخیص بیومتریک اثر انگشت توسط ارتش نشان دهنده جدیت پاکستان در مبارزه با تروریسم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.