تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

September 21, 2014
21:14 یکشنبه، 30ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64493

پیشبینی عرضه ۴۳٫۲ میلیونی دستبند‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۵

سینا: بنابر آخرین بررسی های صورت گرفته، صادرات دستگاه توسط شرکت Canalys با رشد ۱۲۹ درصدی صادرات دستبند‌های دیجیتال تعداد آن به ۴۳٫۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ خواهد رسید.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، Canalys صادرات و بازار این دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده است. این دستبند‌ها در دو نوع هوشمند با قابلیت اجرای اپلیکیشن و مدل معمولی به فروش می‌رسد.
اپل در سال ۲۰۱۵ بیشترین تعداد صادرات را خواهد داشت. به گفته دنیل مات، تحلیلگر Canalys، با طراحی رابط کاربری مناسب با صفحه‌ نمایش کوچک اپل توانسته ساعت هوشمندی را تولید کند که بیشتر مصرف کنندگان بازار آن را خریداری خواهند کرد. نرم افزارهای هوشمندانه، تنوع طراحی‌ها و قیمت نهایی معقول همگی این محصول را به محصولی جذاب تبدیل کرده‌اند. البته همچنان اپل باید بتواند ثابت کند که محصول نهایی عمر باتری کافی را برای مصرف کنندگان داراست.
بسیاری از محققان بازار درمورد علت خرید این محصولات تحقیق کرده‌اند و با اینکار سعی داشته‌اند تا مشکلات آنها را در دستگاه‌های رو به تولید کاهش دهند. اپل موارد مصرف مختلفی را ارایه کرده است از جمله سلامتی، تناسب اندام، ارتباطات شخصی و همچنین موارد دیگری از جمله نقشه، مسیر پیاده روی، ورزش و پایش فعالیت و پرداخت موبایل.
در همین حین تولیدکنندگان ارزان قیمت چینی نقش قابل توجهی را در بازار دست بند‌های دیجیتال ایفا کرده‎اند. Xiaomi با تولید دستبند Mi Band تمامی قیمت‌های بازار را در هم شکست. دستبند‌های اندرویدی باوجودی که در چین قابل استفاده نیستند ولی رشد قابل توجهی داشته‌اند.
گوگل برای رقابت با دستگاه‌های تولید شده توسط اپل باید پلتفرم دستبند‌های خود را ارتقا دهد. دستبندهای دیجتال باید بتوانند صلاحیتشان برای خریداری شدن را به مصرف کنندگان ثابت کنند و قابلیت‌هایی فراتر از قابلیت‌های موجود بر گوشی‌های هوشمند را به نمایش بگذارند.
به عقیده‌ی کریس جونز، مدیر و رئیس Canalys، تولیدکنندگان دستبندهای معمولی دیجیتال همچون Fitbit و Jawbone به خاطر قیمت پایینشان آینده بهتری خواهند داشت. البته در نهایت رقبای دستبندهای هوشمند Apple Watch قیمت آن را کاهش می‌دهد و این فروش دستبندهای دیجیتال معمولی را در خطر می‌اندازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.