تلفن همراه

راهنمای اتصال به شبکه 3G ایرانسل

مشترکین علاقه مند به استفاده از اینترنت نسل سوم تلفن همراه ایرانسل می توانند به صورت خودکار و دستی، تلفن همراه خود را به شبکه نسل سوم متصل و از سرعت بالای اینترنت نسل جدید تلفن همراه بهره مند شوند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، مشترکین علاقه مند به استفاده از نسل سوم تلفن همراه ایرانسل برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار،
 
باید کد دستوری #6*3*130* را از خط خود شماره گیری کنند تا به طور خودکار، تنظیمات خوکار برایشان ارسال شود.
 
علاوه بر این، مشترکین می توانند از طریق صفحه دریافت تنظیمات خودکار در وب سایت ایرانسل، تنظیمات خودکار مربوط به گوشی تلفن همراه خود را دریافت کنند.
 
کلیه گوشی‌هایی که پیش از این تنظیمات GPRS بر روی آنها انجام شده، درصورت پشتیبانی از 3G، قابلیت کارکرد در این شبکه را داشته و دیگر نیازی به انجام مجدد تنظیمات ندارند.
 
در حال حاضر اغلب گوشیهای موجود در بازار ایران بدون نیاز به انجام تنظیمات دستی قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه ایرانسل را دارند. اما در صورتی که تلفن همراه مشترکی به هر دلیلی به صورت خودکار به شبکه اینترنت نسل سوم تلفن همراه ایرانسل متصل نشد، باید تنظیمات را به صورت دستی انجام دهد.
 
جهت فعال سازی دستی، مشترکین در ابتدا باید وارد بخش تنظیمات شبکه گوشی تلفن همراه خود شده و یک Access Point Name و یا APN با عبارت mtnirancell را به فهرست APNهای گوشی خود اضافه کرده و آن را فعال سازی کنند. در گوشی های هوشمند نیازی به تنظیم پراکسی، یا پورت و وپ پراکسی نیست و تنها با اضافه کردن یک Access Point Name با عبارت mtnirancell و انتخاب آن و همچنین فعال سازی قابلیت 3G یا WCDMA گوشی، دسترسی به خدمات نسل سه ایرانسل در مناطق تحت پوشش ممکن می‌شود.
 
Connection Name :Irancell-GPRS
mtnirancell: APN
 
چناچه گوشی شما از جمله مدلهای قدیمی تر دستگاههای تلفن همراه بوده و با تنظیمات فوق فعال نمی شود و یا به درستی عمل نمی کند، از تنظیمات WAP ذکر شده در زیر استفاده کنید. در غیر این صورت، لازم است تنظیمات WAP را از گوشی خود پاک کنید.
 
Irancell-GPRS: Connection Name
GSM-GPRS/GPRS: Bearer
mtnirancell: APN
http://vitrin.irancell.ir: Home Page
10.131.26.138: WAP 1.0 Proxy
9201: Port
CO-WSP:Service
10.131.26.138: WAP 2.0 Proxy
8080: Port
 
مشترکین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان مرکز تماس شبانه روزی شبکه تلفن همراه ایرانسل با شماره 700 برای تماس از خطوط ایرانسل و 09377000000 برای تماس از دیگر خطوط در 24 ساعات شبانه روز و 7 روز هفته تماس گرفته و یا به وب سایت ایرانسل به آدرس www.irancell.ir مراجعه کنند.

​​