لبه تکنولوژی

September 26, 2014
21:00 جمعه، 4ام مهرماه 1393
کد خبر: 64592

ورود خلبان روباتیک به خطوط هوایی

گروهی از محققان کره جنوبی موفق به طراحی روباتی شده اند که با کمک رایانه قادر به کنترل شبیه ساز هواپیما است.
 
 
در روزهای گذشته، اعتصابات گسترده خلبانان "ایر فرانس" حمل و نقل هوایی در این کشور را با مشکلات متعددی مواجه کرد. همزمان با اعتصابات خلبانان، یک تیم تحقیقاتی از کره جنوبی خبر از ساخت ربات متفاوتی را اعلام کرده اند که می تواند وارد حمل و نقل هوایی شود. این ربات "Pibot " نامگذاری شده و به تنهایی می تواند یک شبیه ساز هواپیما را هدایت کند.
 
محققان کره ای اعلام کرده اند این ربات قادر به هدایت هواپیماهای غول آسای حقیقی نیز خواهد بود و در آینده ای نه چندان دور، نسل جدیدی از خلبانان روباتیک وارد خطوط هوایی خواهند شد.
 
پرفسور "دیوید شیم"، یکی از طراحان این ربات خلبان گفت:"Pibot دارای خلاقیت و همینطور عملکردهای منحصر به فردی است که می تواند جایگزین خلبانان انسان شود. این ربات به سادگی می تواند با سیستم های مرکزی ارتباط برقرار کرده و از تمام قابلیت های یک خلبان انسان مانند دقت، احتیاط و حتی سرعت عملی به مراتب بیشتر از انسان برخوردار باشد. این ربات را می توان اولین ربات ساخته شده برای ورود به صنعت هوایی دانست."
 
در دهه های اخیر، ربات ها توانسته اند به خوبی جایگزین انسان ها در اکثریت مشاغل شوند. امروز ربات خلبان متولد شده و محققان چینی نیز خبر از تولد ربات دیگری در آینده ای نه چندان دور را اعلام کرده اند که قادر به ارائه برترین راه حل های سرمایه گذاری و همینطور قادر به شناخت نیاز بازار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.