اپراتورها

تلفن همراه

September 27, 2014
23:25 شنبه، 5ام مهرماه 1393
کد خبر: 64615

مخابرات تهران و ارائه سرویس های شبکه هوشمند در تلکام 2014

شرکت مخابرات استان تهران سرویس های شبکه هوشمند را به منظور سهولت در ارتباط و توسعه کسب و کار در پانزدهمین نمایشگاه تلکام ارائه می کند.
 
به گزارش ستاد خبری پانزدهمین نمایشگاه تلکام ،شبکه هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارائه سرویس های مخابراتی محسوب می شود که قادر است سرویس های جدید متعددی را در حداقل زمان به مشتریان ارائه کند. سرویس های شبکه هوشمند، دامنه وسیعی داشته و از سازمان بزرگ تا یک فرد می توانند از آن استفاده کنند و بدین ترتیب امکان خوبی برای مشتریان فراهم خواهد شد تا بدون مراجعه حضوری به سازمان ها، به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند. سرویس های شبکه هوشمند بر روی خطوط ثابت افزوده می‌شود و مشترکین با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه از سرویس ها بهره می گیرند. این شبکه با استفاده از شماره گیری مجازی کار می کند.
 
مکالمه اعتباری،مکالمه رایگان،شماره اختصاصی، شماره فراگیر، مشاوره تلفنی، نظرسنجی تلفنی و انتقال شماره از جمله سرویس هایی هستند که در قالب این طرح در دسترس مشترکین قرار می گیرند.
 
بهره گیری از این سرویس ها برای کاربرمزایایی به دنبال دارد که از جمله مزیت های شبکه هوشمند می توان به تنوع ، مدیریت آسان ، ایجاد فرصت مناسب برای رقابت در بازار رقابتی و برقراری فرصت جدید برای کسب وکار اشاره کرد.
 
مکالمه اعتباری
 
مکالمه اعتباری یکی از سرویس های شبکه هوشمند به شمار می رود که با استفاده از این سرویس مشترک می‌تواند بدون استفاده از تجهیزات کارت ‌خوان خاص، ارتباط تلفنی خود را ( شهری، بین شهری، همراه و بین‌المللی) برقرار کند. برای استفاده از این سرویس با استفاده از یک تلفن معمولی (همگانی،ثابت) می توان تماس بر قرارکرد و بدین ترتیب هزینه تماس از کارت اعتباری مربوطه کسر می شود.
نکته قابل توجه آنکه در استفاده از این سرویس کارت ها با 20درصد تخفیف قیمت روی کارت عرضه می شود.البته لازم است اعتبار این کارت ها نیز در مدت زمانی که بر روی آنها ذکر شده است مورد استفاده قرار گیرد.
 
در حال حاضر کارت های دوهزار تومانی با قیمت 1600 تومان عرضه شده و به مدت سه ماه اعتبار دارند.کارت های 5000 تومانی نیز با مدت زمان شش ماهه برای استفاده به قیمت 4000 تومان به فروش می رسند و کارت های اعتباری یک ساله نیز در شرایطی که به میزان 8000 تومان مکالمه اعتبار دارند با قیمت 6400 تومان به فروش می رسند.
 
مکالمه رایگان 
 
مکالمه رایگان سرویس هوشمند دیگری است که مشترک این سرویس می پذیرد که هزینه مکالمات دریافتی به عهده او باشد. 
 
موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی که فعالیت آنان براساس دریافت سفارش از مشتریان است، می توانند از مزایای این سرویس بهره مند شوند. دارنده این سرویس با اعلام تنها یک شماره از شبکه هوشمند، می تواند کلیه مکالمات خود را دریافت کند زیرا درصورت اشغال یک خط، مکالمات به خطوط دیگر غیر اشغال منتقل و هدایت می شود. 
 
ارائه ریز مکالمات و داشتن پیغام خوش آمدگویی،امکان محدود کردن میزان زمان مکالمه، تعداد مکالمات و میزان شارژینگ در روز و امکان انتقال مکالمه به شماره های دیگر (در صورت اشغالی) از جمله مزایای استفاده از این سرویس به شمار می رود.
 
تعرفه های استفاده از این سرویس نیز از این قرار است که مشترک با امکان 10 هزار تومان حق استفاده از این سرویس شرایطی ایجاد می کند که هزینه های تماس بر عهده او باشد و فرد تماس گیرنده هزینه ای متقبل نشود.
 
شماره اختصاصی 
 
سرویس شماره اختصاصی نیز امکانی فراهم می کند که متقاضی این سرویس با دریافت یک شماره از شبکه هوشمند از امکانات یک خط تلفن با قابلیت های بیشتری برخوردار می شود. مزیت عمده این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینه های بسیار نازل تر است. مشترک این سرویس می تواند در هر لحظه و در هر مکان شماره تلفنی را به شبکه هوشمند معرفی کند و تا تماس گیرندگان با شماره هوشمند به تلفن های معرفی شده هدایت شوند. اشخاصی که دارای شماره تلفن های متعدد (محل کار، منزل و …) هستند و یا کسانی که مکان ثابتی را در اختیار ندارند (مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و …) عمده ترین کاربران این سرویس به شمار می روند.
 
هزینه استفاده از این سرویس نیز از این قرار است که مشترک در ابتدا مبلغی معادل 10 هزار تومان را به عنوان ورودی این سیستم پرداخت کرده و پس از آن نرخ مکالمه طبق تعرفه جاری تلفن ثابت 15% پالس شهری را به همراه هزینه انتقال بین شهری وموبایل محاسبه خواهد شد.
 
شماره فراگیر 
 
شماره فراگیر عنوان سرویس دیگری است که شرکت ها، موسسه ها، سازمان ها و واحدهای صنفی که دارای دفاتر و شعبه های متعدد هستند، از عمده ترین کاربران این سرویس محسوب می شوند. موسسه دارنده این سرویس، تنها یک شماره از شبکه هوشمند را به اطلاع مشتریان خود می رساند و شبکه هوشمند ارتباط مشتری را با شعبه ای از شرکت که نزدیک ترین فاصله را با او دارد، برقرار می کند. صرفه جویی در هزینه های گزاف تبلیغات و سهولت به خاطر سپاری یک شماره، به جای شماره های متعدد و امکان ارتباط در محدوده های خاص زمانی از دیگر مزایای این سرویس است.
 
اما هزینه استفاده از این سرویس هم از این قرار است که مبلغ 10 هزار تومان را به عنوان ورودی سرویس پرداخت کرده و در ادامه طبق تعرفه جاری تلفن ثابت 15درصد تعرفه های جاری تلفن ثابت برای او محاسبه خواهد شد.
 
مشاوره تلفنی و اینترنت هوشمند 
 
سرویس ارائه مشاوره تلفنی نیز دیگر خدمتی است که با فعالسازی آن استفاده از خدمات مشاوره ای متخصصین در زمینه های مختلف (حقوقی، پزشکی، فنی و …) با پرداخت هزینه مشاوره از طریق این سرویس میسر می شود. البته بر اساس مفاد قرارداد واگذاری این سرویس، برقراری سرویس مشاوره برای متقاضیان مستلزم پروانه کار از مراجع ذیصلاح و یا مجوز مجامع صنفی موضوع فعالیت است و اعلام قیمت مشاوره از طریق همان مراجع است.
 
هزینه های استفاده از مشاوره تلفنی برای موارد خیریه کاملا رایگان بوده و برای سایر موارد نیزپس از پرداخت 10 هزار تومان حق اشتراک این سرویس تماس گیرنده و آغاز کننده مکالمه هزینه های مربوط به مشاوره و مکالمه را متقبل شده و مخاطب 80 درصد هزینه های مربوط به مشاوره را تقبل می کند.
 
برای استفاده از سرویس اینترنت هوشمند نیز برای هر لینک تعرفه ای 30 هزار تومانی در نظر گرفته شده و 70 درصد هزینه های مربوطه نیز بر عهده مخاطب سرویس قرار می گیرد.
 
هزینه ارتباط اینترنت با شرکت سرویس دهنده و تعرفه های جاری نیز بر عهده آغاز کننده این ارتباط خواهد بود. 
 
نظرسنجی تلفنی
 
این سرویس یکی از سرویس‌های زیر گروه سرویس مکالمه انبوه به شمار می رود که با استفاده از این سرویس سازمان های تجاری و موسسات عمومی می توانند از نظرات مشتریان خود در زمینه خدمات ارایه شده آگاهی پیدا کنند. مشترکین این سرویس می‌توانند به هنگام عدم حضور و یا هر دلیلی که منجر به عدم پاسخگویی آنها می‌شود پیام مخاطب را در حافظه پیام‌گیر نگهداری و در زمان مناسب و با هر شماره تلفنی که در دسترس می‌باشد، پیام‌های مربوط به خود را (در حال حاضر برای هر پیام 45 ثانیه و 10 پیام در روز) دریافت کنند.
 
فعالسازی این سرویس برای بخش های دولتی رایگان بوده و برای بخش خصوصی به ازای هر خط هزینه ای 20 هزار تومانی به همراه دارد.
، تعیین حداکثر تعداد شرکت کنندگان، تعیین مدت زمان اعتبار رای گیری و یا سوال و جواب و فعال و غیر فعال کردن سرویس در اختیار مشترک
از جمله قابلیت های قابل ارائه این سرویس به شمار می رود. تعیین رمز عبور و امکان تغییر آن توسط مشترک جهت آمار گیری انتقال شماره در خصوص استفاده از سرویس انتقال شماره نیز باید گفت بسیاری از شرکت ‌ها یا سازمان ‌ها ممکن است بنا بر شرایط یا اهدافی که دارند محل جغرافیایی خود را تغییر دهند. این تغییر محل موجب تغییر شماره تلفن آنها خواهد شد. از طرفی شرکت یا سازمان فوق نمی‌خواهد مشتریان خود را از دست بدهد. مشترک این سرویس می تواند ضمن اعلام شماره جدید تمامی تماس های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت کند.
 
برای فعالسازی این سرویس نیز علاوه بر پرداخت حق اشتراک 10 هزار تومانی ،شرکت مربوطه 15% پالس شهری و هزینه انتقال مکالمه را متقبل می شود.
 
البته لازم به ذکر است به هزینه سرویس های فوق ، مالیات و عوارض بر ارزش افزوده نیز تعلق می گیرد. 
 
همچنین متقاضیان سرویس های «شماره فراگیر» و «نظرسنجی تلفنی» می توانند با مراجعه به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان ، برج شرقی ، طبقه 11 ، اتاق 1103 و متقاضیان سرویس «اینترنت هوشمند» و «مشاوره تلفنی» با مراجعه به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان ، برج شرقی ، طبقه 1 ، اداره کل فروش درخواست خود را برای دریافت سرویس های شبکه هوشمند اعلام کنند، سایر سرویس های شبکه هوشمند نیز از طریق مراکز مخابراتی واگذار می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.