امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 28, 2014
8:29 یکشنبه، 6ام مهرماه 1393
کد خبر: 64630

دبیر شورای عالی فضای مجازی: فرهنگ سازی اصل ولی رفع نیاز هم مدنظر است

 دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره اینکه فیلتر کردن شبکه های اجتماعی مفید است یا باید از طریق فرهنگ سازی مردم را ترغیب به استفاده مناسب از این امکان کرد، گفت: فرهنگ سازی یک اصل است ولی رفع نیاز هم باید مورد توجه مسئولان این بخش قرار گیرد.
 
 
به گزارش ایرنا، معاون اول قوه قضاییه بتازگی با ارسال نامه ای به وزیر ارتباطات خواستار ایجاد زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی نظیر وآتس آپ، وایبر و تانگو ظرف یک ماه آینده شد.
 
محمدحسن انتظاری روز شنبه در حاشیه نمایشگاه امنیت سایبری درباره فرصت یک ماهه دستگاه قضا به وزارت ارتباطات درباره شبکه های اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: احتمالا قوه قضاییه مسائلی را متوجه شده که نسبت به آن ورود پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: بحث اصلی شورای عالی فضای مجازی توسعه توانمندی ملی در زمینه نرم افزارهای داخلی است که چندین کار هم تاکنون در این خصوص شروع شده است. 
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی، اظهار داشت: توسعه تکنولوژی های داخلی را باید با جدیت پیش ببریم و این برعهده وزارتخانه های ذیربط است که باید سریع تر به این نتیجه برسند. 
 
انتظاری درباره زمان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: الزامات این طرح در دی ماه سال گذشته به تصویب رسید و این به عنوان یکی از شبکه های زیرساخت فضای مجازی کشور است که برنامه ای توسط مجری این طرح در کمیسیون شورا ارائه شده که در حال بررسی است. 
 
انتظاری گفت: در این زمینه معیارها و اصول نظارتی در ابعاد مختلف طرح و پیاده سازی و تجهیزات در دست بررسی است که پس از تصویب اعلام خواهد شد که با عملی شدن این طرح، اصول علمی نظارت بر این شبکه اجرایی خواهد شد.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص بالا بردن امنیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: تاکید شورا بر این است که از نرم افزار و سخت افزارهای ملی و داخلی استفاده شود تا شاهد امنیت مطمئن و پایدار در فضای مجازی کشور باشیم. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.