تلفن همراه

گوشی

September 28, 2014
21:51 یکشنبه، 6ام مهرماه 1393
کد خبر: 64643

بازآفرینی صفحه کلید در بلک‌بری با پاسپورت

بلک‌بری از تلفن همراه هوشمند جدید و متفاوتی رونمایی کرده که نمایشگر مربع شکلی دارد و صفحه کلیدش علاوه بر دکمه‌های فیزیکی، فرامین لمسی را هم تشخیص می‌دهد.
 
 
تلفن همراه هوشمند جدید بلک‌بری با نام پاسپورت به بازار عرضه شده و شرکت سازنده آن می‌گوید به طور مشخص کسانی که برای کار از این گوشی استفاده می‌کنند از نوآوری‌های آن بهره خواهند برد.
 
تلفن همراه هوشمند جدید شرکت بلک‌بری به دلیل ابعاد و شباهتش با گذرنامه، پاسپورت نامگذاری شده است.
 
در سال‌های اخیر فروش گوشی‌های این شرکت که با سیستم عامل خودش کار می‌کند رو به کاهش بوده است و کارشناسان می‌گویند هرچند گوشی تازه برای کاربران فعلی بلک‌بری جالب خواهد بود ولی بعید است توجه دیگران را به خود جلب کند.
 
عرضه این گوشی بخشی از راهبرد فراگیر و تازه این شرکت کانادایی است که با تازگی تحت رهبری جان چن، مدیر عامل جدید، قرار گرفته است.
 
این شرکت پذیرفته که در گذشته، تمرکزش را از دست داده بوده ولی حالا قصد دارد بیشتر شرکت‌ها و کاربران حرفه‌ای را به عنوان مشتریان اصلی، هدف بازاریابی قرار دهد.
 
نمایشگر غیرمعمول پاسپورت در مقایسه با رقبایش امکان دیدن مطالب را در اندازه کامل و با فونت بزرگ فراهم می‌کند.
 
بلک‌بری سابقه خوبی بین شرکت‌های بزرگ تجاری به ویژه شرکت‌های فعال در زمینه امور مالی و امنیتی دارد و به نظر می‌رسد راهبرد تازه بر همین پایه استوار شده است.
 
نمایشگر بلک‌بری پاسپورت 4.5 اینچی و وضوح آن 453 پیکسل در هر اینچ است. به این ترتیب هرچند وضوح این محصول از وضوح آیفون 6 پلاس ساخت اپل بیشتر است، اما به پای گالاکسی نوت 4 ساخت سامسونگ نمی‌رسد.
 
بلک‌بری می‌گوید ویرایش متن در این گوشی به خاطر نمایشگر مربع شکلش راحت‌تر است. در عین حال، این نمایشگر به همین دلیل چندان برای تماشای ویدیو مناسب نخواهد بود.
 
حروف صفحه‌ کلید فیزیکی این گوشی لمسی هستند و همین ویژگی، امکان اضافه‌ای را برای تعبیه میانبرهایی که کار نوشتن را تسریع می کنند فراهم کرده است.
 
به گزارش بی‌بی‌سی، هنگام نوشتن متن، همچون صفحه کلید‌های دیجیتال، در پایین نمایشگر سه گزینه، پیش‌بینی شده و به نمایش در می‌آید که می‌توان بین آنها انتخاب کرد و نگارش را تسریع کرد.
 
البته به گفته خود بلک‌بری عادت کردن و یادگیری نحوه کار این میانبر به کمی صرف وقت نیاز دارد.
 
در سال‌های اخیر، از محبوبیت بلک‌بری که زمانی پرچمدار عرصه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد، به طور محسوس کاسته شده و برای مثال در حال حاضر تنها یک درصد از سهم بازار فروش این گوشی‌ها در بریتانیا را در اختیار دارد.
 
بلک‌بری پاسپورت در حال حاضر به قیمت 600 دلار به فروش می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.