اینترنت و شبکه

September 29, 2014
22:26 دوشنبه، 7ام مهرماه 1393
کد خبر: 64651

پهپاد فیسبوک به پرواز درمی‌آید

فیس‌بوک اطلاعات بیشتری را در مورد پروژه هواپیمای بدون سرنشین که از آسمان به ارائه اینترنت رایگان در مناطق محروم خواهد پرداخت، منتشر کرده است. قرار است این هواپیما به دو سوم از مساحت زمین که از پوشش اینترنت بی‌بهره‌اند اینترنت رایگان ارائه بدهد.
 
 
 
نامه‌نیوز نوشت: هواپیمای فیس‌بوک در راه است، اشتباه نکنید در مورد بازی‌های خسته‌کننده فیس‌بوک صحبت نمی‌کنیم. منظور ما یک هواپیمای واقعی در اندازه‌ جت مسافربری است.
 
 
آقای «یائل مگوایر» مهندس بخش ارتباطات فیس‌بوک در این باره می‌گوید: اول از همه به آن پهپاد نگویید؛ هواپیمای فیس‌بوک یک هواپیما است و در سایز یک جمبوجت مانند بوئینگ 747 ساخته می‌شود، البته خیلی خیلی سبک‌تر. علاوه بر آن هواپیمای فیس‌بوک از انرژی خورشیدی برای پوشش دائمی اینترنت بی‌سیم استفاده خواهد کرد.
 
هواپیمای فیس‌بوک اولین هواپیمای خورشیدی نیست، قبل از آن هواپیمای خورشیدی AP 2 که از لحاظ تئوری می‌توانست دائماً در آسمان باقی بماند ساخته شده بود ولی برای پرواز احتیاج به خلبان داشت، یعنی هر هواپیمایی احتیاج به خلبان دارد اما فیس‌بوک امیدوار است موانع قانونی و تکنیکی که در برابر هدایت 100 فروند از این هواپیماها توسط یک نفر وجود دارد به زودی رفع شود.
 
مگوایر ابراز امیدواری کرد که در سال 2015 فیس‌بوک بتواند یکی از این هواپیماها را در ایالات متحده تست کند و طی چهار تا پنج سال ارسال سیگنال‌های بی‌سیم را از طریق این سیستم آغاز کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.