امنیت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

September 30, 2014
9:17 سه شنبه، 8ام مهرماه 1393
کد خبر: 64660

جزییات برنامه فیلترینگ خانگی ایران

شورایعالی فضای مجازی برای کاربردهای مفید اینترنتی، نرم‌افزار فیلترینگ خانگی را در برنامه دارد، کارشناس فنی شورایعالی اطلاع‌رسانی می‌گوید: تاکنون چندین محصول داخلی تولید شده و شورا ارتقا و بهینه‌سازی محصولات موجود را در پیش گیرد.
 
 
محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی  در روزهای اخیر به عنوان یک راه‌حل برای استفاده از کاربردهای مفید فضای مجازی، از برنامه‌های این شورا برای فیلترینگ خانگی خبر داد و گفت: به زودی برنامه‌های اجرایی فیلترینگ خانگی اعلام می‌شود.
 
در این باره، علی کاظمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ نرم‌افزارهای فیلترینگ خانگی با عنوان صحیح parental control به معنی نظارت والدین بر مصرف اینترنت، چندین نمونه داخلی در کشور تولید شده است که یکی از آنها با حمایت شورای عالی اطلاع‌رسانی انجام شده است.
 
این کارشناس فنی شورایعالی اطلاع‌رسانی توضیح داد: روش عمل این نرم‌افزار‌ها این است که با اعمال محدودیت‌های زمانی، حجمی و تعیین سطح دسترسی، محدودیت‌هایی را برای کامپیوترهای خانگی اعمال می‌کنند که برای استفاده هر یک از اعضای خانواده از اینترنت شخصی‌سازی می‌شود.
 
وی با اشاره به سابقه تولید نرم‌افزار فیلترینگ با حمایت شورای عالی اطلاع‌رسانی، تصریح کرد: مدت زمان لازم برای به بلوغ رسیدن یک محصول فناورانه حدود 8 سال است؛ هم‌اکنون به مدت حدود 3 سال از این محصول حمایت شده و لازم است که حدود 5 سال دیگر حمایت از این محصولات ادامه یابد تا با بهینه‌سازی به محصول کاملی تبدیل شود.
 
کاظمی با اشاره به لزوم بهینه‌سازی این محصولات، توضیح داد: با به روز رسانی مداوم سیستم‌عامل‌ها، ارتقای پردازنده‌ها و پیدایش‌ الگوریتم‌های سریع‌تر، می‌توان محصولات به مراتب بهتری نسبت به محصولات سال‌های گذشته تولید کرد و محصولات قبلی را ارتقا داد.
 
این کارشناس فنی شورایعالی اطلاع‌رسانی توصیه کرد: بهتر است شورای عالی فضای مجازی در صورت تصمیم‌ به تهیه نرم‌افزارهای فیلترینگ خانگی بهینه‌سازی نسخه‌های فعلی را در دستور کار قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.