اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

October 5, 2014
22:47 یکشنبه، 13ام مهرماه 1393
کد خبر: 64686

رگولاتوری: مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات اصلاح می‌شود

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای رضایت فعالان حوزه اینترنت اصلاح می‌شود.
 
 
صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با تسنیم، در ارتباط با اینکه چرا مصوبه 181 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تخفیف 35 درصدی پهنای باند را تنها برای شرکت‌های PAP دیده و تسهیلاتی را به ISP و ISDPهای مستقل از PAPها (شرکت‌های تأمین کننده پهنای باند) ارائه نداده است، اظهار کرد: اول از هر چیز باید بگویم که هدف این مصوبه تنها "ADSL" بوده نه شرکت‌های PAP و مخابرات استانی؛ از سویی دیگر برای تأکید بر این موضوع متن مصوبه را اصلاح می‌کنیم.
 
وی درباره رسالت این مصوبه که اوایل اسفند سال 92 ابلاغ شد، گفت: در این مصوبه تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل صرفا برای ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL برای شرکت‌های ارائه کننده این خدمات با 35 درصد کاهش روبرو شد.
 
او خاطر نشان کرد: چنین مصوبه‌ای در راستای کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار با بررسی زنجیره هزینه‌های ارائه خدمات اینترنت از پهنای باند خریداری شده توسط زیرساخت تا سرویس ارائه شده به کاربر نهایی صورت گرفته است.
 
 
پیش از ابلاغ مصوبه 181 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه هر STM1 پهنای باند اینترنت بین‌الملل برای ارائه ADSL مبلغی حدود 38 میلیون تومان بود که بعد از آن به 24 میلیون تومان کاهش یافت.
البته یکی از شرایط بهره‌مندی از این کاهش 35 درصدی تعرفه‌ها، اعمال 20 درصد کاهش تعرفه در هزینه نهایی مربوط به مشترکان عنوان شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.