رگولاتوری

October 6, 2014
21:55 دوشنبه، 14ام مهرماه 1393
کد خبر: 64717

وزیر ارتباطات در افتتاحیه تلکام: امیدواریم پانزدهمین تلکام تولیدات داخل را رونق بخشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تلکام گفت: امیدواریم نمایشگاه امسال تولیدات داخلی را رونق بخشد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر واعظی با بیان این مطلب افزود: ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین  ابلاغ سیاستهای کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری، جزء سیاستهای اصلی وزارت ارتباطات است که انجام آن تعامل بسیار نزدیک دولت و بخش خصوصی را می طلبد.
 
وی با تاکید بر اینکه بدون تعامل و همکاری نزدیک نمی توانیم در اجرای سیاستهای  اقتصاد مقاومتی موفق باشیم گفت: گسترش ICT کشور موجب شده وزارتخانه نقش سیاستگذار، هدایت گر و ناظر بر فعالیتهای بخش خصوصی را داشته باشد. و با حمایت از بخش خصوصی نیز اشتغال برای جوانان را فراهم کند.
 
واعظی اظهار کرد: وزارت ارتباطات در دو نوع پروژه وارد فعالیت جدی می  شود؛ یکی پروژه هایی که از نظر اقتصادی برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نباشد و دیگر پروژه هایی که از نظر امنیتی و حاکمیتی اهمیت داشته باشد.
 
وی از حمایت مجلس شورای اسلامی در برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز خرسندی کرد و گفت: اپراتورها خودشان انتخاب می کننند که از کدام تکنولوژی های روز دنیا استفاده کنند تا بتوانند به مشترکان خود خدمات بیشتر و با کیفیت تری ارائه دهند.
 
وی با بیان اینکه کشورما با وارد شدن 3G و 4G وارد مرحله جدیدی در استفاده از فناروی های ارتباطاتی شده است افزود: امروز پهن باند موبایل آماده خدمت رسانی به مردم است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم پهن باند تلفن ثابت را فراهم کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه تدبیر  و امید و همچنین شبکه ملی اطلاعات گفت: در پروژه های شرکت ارتباطات زیرساخت بیش از این می توانیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم.
 
وی تصریح کرد: امیدوریم همه ما به عنوان فعالان ict کشور با هم توافق کنیم که به آن چه می گوییم عمل کنیم چرا که اگر بخواهیم کشورمان در بخش ict توسعه یابد و روی پای خودمان بایستیم باید از تولیدات داخلی بهره گیریم و در این زمینه به دنبال صادرات باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.