اینترنت و شبکه

October 6, 2014
21:55 دوشنبه، 14ام مهرماه 1393
کد خبر: 64718

رئیس کمیسیون صنایع مجلس: شبکه ملی اطلاعات شاه بیت احکام برنامه پنجم توسعه در حوزه ICT است

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تلکام بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات به عنوان شاه بیت احکام برنامه پنجم توسعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر رحمانی با بیان این مطلب افزود: حوزه ict حوزه بخشی نیست بلکه در اقتصاد، صنعت و فرهنگ تاثیر گذار است و ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.
 
وی با بیان اینکه این فناوری امروزه باعث شده در حوزه بهداشت، درمان و کشاورزی نیز به موفقیت های بی شماری دست یابیم افزود: ما امروز با استفاده از it می توانیم آموزش را به دور افتاده ترین روستاها برسانیم و رفع ناعدالتی آموزشی را کاهش دهیم.
 
رحمانی با اشاره به توجه برنامه پنجم توسعه به موضوع فناوری های ارتباطی گفت: یکی از بخش های خوب در کارنامه دولت تدبیر و امید، حوزه  ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
وی  ادامه داد: لازم است علاوه بر توسعه فناورانه در حوزه ict ، توسعه زیرساخت های ارتباطی را گسترش دهیم
 
رحمانی بر وظیفه نمایندگان مجلس در ارائه مشکلات و پیگیری خدمت رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: به کارگیری تولیدات داخلی از اساسی ترین موضوعات در حوزه ICT است.
 
وی با اشاره به اینکه 17 درصد از جوانان ایران در رشته های مرتبط با ict وit   تحصیل می کنند گفت:  این حوزه نیازمند مغز افزاری است که جوانان ما در این عرصه فعال هستند.
 
رحمانی با بیان اینکه کال سنترها را می توان در شهرستان ها با هزینه های بسیار کم راه اندازی کرد ادامه داد: شهرکهای تخصصی فناوری اطلاعات می تواند در این زمینه راه گشا باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.