تلفن همراه

فناوری

October 6, 2014
22:19 دوشنبه، 14ام مهرماه 1393
کد خبر: 64724

لغو ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در پروازهای چین

ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه در پرواز‌های چینی لغو می‌شود.
 
 
جوهونگوی، کارشناس اتحادیه مخابرات هواپیمایی چین اعلام کرد: با توجه به مجاز بودن به کارگیری تلفن همراه در پرواز ازسوی آژانس امنیت هوانوردی اروپا، آژانس هواپیمایی غیرنظامی چین نیز احتمال مجاز کردن به کارگیری تلفن همراه در ارتفاع بیش از 3000 متری را مورد بررسی قرار داده و بررسی فنی آن را آغاز کرده است.
 
وی تصریح کرد: احتمال زیادی وجود دارد که تا سال 2016 به کارگیری تلفن همراه در هواپیماهای چین مجازاعلام شود منوط براینکه تلفن‌ها در حالت پرواز قرار داشته باشند.
 
اظهارات این مقام چینی پس از آن صورت می‌گیرد که آژانس امنیت هوانوردی اروپا (EASA) اخیرا از اعتماد خود به بی خطربودن به کارگیری ‌تلفن‌های همراه در هواپیماهای در حال پرواز، حتی هنگام صعود و فرود هواپیما، خبرداد.
 
به گزارش رادیوچین، برخی ازشرکت‌های هواپیمایی در چین از جمله "چاینااینترنشنال"، "چایناایسترن" و "چایناساترن" سامانه شبکه وایفای هواپیمایی را مورد آزمایش قرار داده و درحال بررسی فنی ایجاد سامانه مخابرات موبایلی هواپیمایی هستند.
 
دراین راستا، برخی شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های مخابراتی و موسسات پژوهشی چین در حال انجام تدارکاتی برای تشکیل نهادی به نام "اتحادیه مخابرات سیارهواپیمایی" به منظور تحقق مخابرات تلفنی در هواپیماها هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.