اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

October 6, 2014
22:24 دوشنبه، 14ام مهرماه 1393
کد خبر: 64728

رقیب واتس آپ را گوگل به میدان می‌آورد

گوگل به دنبال عرضه برنامه همراه پیام رسان اختصاصی خود است تا با نرم‌افزارهایی همچون واتس آپ که بسیار محبوب شده‌اند رقابت کند.
 
Google may be looking to launch its own WhatsApp competitor
 
به گزارش فارس به نقل از تک رادار، این امر نشان می‌دهد برنامه‌هایی مانند Hangouts که قبلا توسط گوگل با همین هدف طراحی شده بودند از محبوبیت چندانی برخوردار نبوده و با استقبال قابل قبولی مواجه نشده‌اند.
 
از سوی دیگر برای استفاده از این برنامه بهره‌مندی از حساب کاربری گوگل ضروری است و بسیاری از کاربران تمایلی ندارند برای استفاده از یک برنامه گپ همراه حتما از حساب خود در گوگل استفاده کنند. باید توجه داشت که واتس آپ و دیگر برنامه‌های مشابه تنها با استفاده از یک شماره همراه قابل استفاده هستند.
 
به نظر می‌‌رسد گوگل در برنامه پیام رسان همراه خود شرط استفاده از حساب کاربری خود را کنار می‌گذارد و به کاربران آزادی عمل بیشتری می دهد. این شرکت در سال 2013 برای خرید واتس آپ تلاش کرده بود، اما تلاش هایش برای این کار ناکام ماند و فیس بوک واتس آپ را خرید.
 
منابع خبری می‌گویند این خدمات گوگل در سال 2015 در دسترس خواهد بود. قرار است سرویس یاد شده ابتدا در برخی بازارهای در حال توسعه مانند هند تست و بررسی شود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.